10 دوربین عکاسی دیجیتال پرفروش در ماه گذشته
بازار دیجیتال- بازار پررونق دوربین‌های عکاسی دیجیتال ماه گذشته را هم با فروش خوبی پشت سر گذاشت. این بازار در واقع یکی از سودآورترین بازارها را نصیب شرکت‌های تولیدکننده بزرگ می‌کند.

در میان محصولات رنگارنگ بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال، معمولا بعضی مدل‌ها توجه کاربران بیشتری را به خود جلب می‌کنند و به پرفروش‌ترین محصولات بازار تبدیل می‌شوند.
وب‌سایت techshout.com یک بار دیگر با به پایان رسیدن یک ماه، ده دوربین دیجیتال پرفروش را معرفی کرد. براساس بررسی‌های techshout.com ده دوربین عکاسی دیجیتال پرفروش ماه اکتبر به ترتیب عبارتنداز:
مدل FE۲۷۰ از Olympus


این دوربین امکانات مختلفی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد که یکی از مهمترین آنها تکنولوژی Super Macro Mode است که به کاربران امکان گرفتن تصاویر از فاصله نزدیک یا اصطلاحاClose up را می‌دهد.
وضوح تصویر این دوربین 7/1 مگاپیکسل بوده و قدرت زوم اپتیکال آن به 3 برابر می‌رسد.
این دوربین طراحی حافظه داخلی ۹/۶ مگابایتی دارد و ۱۵ حالت تصویربرداری مختلف آن امکان عکاسی در موقعیت‌های متفاوت را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. قیمت این دوربین به طور متوسط ۱۴۵ دلار در بازار است.
مدل Lumix LS70 از Panasonic


یکی از محصولات جدید شرکت Panasonic که در سال 2007 به بازار معرفی و عرضه شد. این دوربین وضوح تصویر 2/7 مگاپیکسل دارد و قدرت زوم اپتیکال آن به 3 برابر می‌رسد.
نمایشگر این دوربین از نوع LCD و با اندازه بزرگ ۲۰ اینچ است. این دوربین که مجهز به ۲۷ مگابایت حافظه داخلی است، از تکنولوژی کاهش قرمزی چشم در عکس بهره می‌برد. این دوربین قیمتی در حدود ۱۳۴ دلار در بازار جهانی دارد.
مدل Powershot A550 از Canon


این دوربین بر خلاف مدل‌های قدیمی‌تر که نمایشگر LCD آنها اندازه 8/1 اینچی داشت، ابعاد بزرگ‌تر و برابر 2 اینچ دارد. وضوح تصویر این دوربین برابر 1/7 مگاپیکسل و زوم اپتیکال آن 4 برابر است.
این دوربین که با کارت‌های حافظه SDHC سازگار است، قیمتی برابر ۱۴۰دلار دارد.
مدل DIGIMAX S500 از Samsung


این دوربین با وضوح تصویر 1/5 مگاپیکسلی قدرت زوم اپتیکالی تا 3 برابر دارد. نمایشگر بزرگ آن از نوع LCD و با اندازه 4/2 اینچ است. حافظه داخلی این دوربین برابر 20 مگابایت است و به وسیله کارت‌های حافظه SD و MMC امکان افزایش تا یک گیگابایت را دارد. قیمت این دوربین برابر 99دلار است.
مدل T۷۳۰ از Paloroid:


این دوربین ۱/۷مگاپیکسلی قدرت زوم اپتیکال ۴ برابر دارد. نمایشگر این دوربین LCD و با اندازه ۵/۲ اینچ است. حافظه داخلی این دوربین ۳۲مگابایت است و امکان ارتقای حافظه با استفاده از کارت‌های حافظه SD را دارد.
این دوربین با قیمت 150 به بازار عرضه می‌شود.
مدل S۲۰۰ از NIKON


این مدل در واقع باریک‌ترین دوربین عکاسی دیجیتال شرکت NIKON است. این دوربین که وضوح تصویری برابر ۱/۷مگاپیکسل دارد، قدرت زوم اپتیکال‌اش به ۳برابر می‌رسد.
این دوربین نمایشگر LCD با اندازه 5/2اینچ و وضوح تصویر 153000 پیکسل دارد.
این دوربین که امکان ضبط دیجیتالی صدا تا ۵ساعت را هم دارد با قیمت ۱۳۸دلار به فروش می‌رسد.
مدل55 CYBER SHOT W از SONY


این دوربین وضوح تصویری برابر 2/7مگاپیکسل دارد و قدرت زوم اپتیکال آن به 3برابر می‌رسد. نمایشگر LCD آن ابعادی بزرگ و برابر 5/2اینچ است.
حافظه داخلی این دوربین برابر ۵۶ مگابایت است و امکان ارتقا به وسیله کارت‌های حافظه SD را هم دارد. قیمت این دوربین در بازار جهانی به ۱۶۹ دلار می‌رسد.
مدل M883 از Kodak


این دوربین طراحی ساده و باریک و نمایشگر LCD با اندازه بسیار بزرگ و برابر 30 اینچ دارد. وضوح تصویر آن 8مگاپیکسل است و قدرت زوم اپتیکال آن به 3 برابر می‌رسد. این دوربین با پورت USB هم هست.
این دوربین در حال حاضر با قیمت ۱۳۰دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد.
مدل MJU 820 از Olympus


این دوربین وضوح تصویر 8مگاپیکسل و قدرت زوم اپتیکال 5برابر دارد.
نمایشگر آن از نوع LCD و با اندازه ۷/۲ اینچ است. این دوربین که با ۲۵ زبان زنده دنیا سازگار است، امکان ارتقای حافظه به وسیله کارت‌های حافظه SD را به کاربرانش می‌دهد. قیمت این دوربین در بازار جهانی برابر ۱۴۰دلار است.
مدل Easy Share V803 از Kodak

۰


این دوربین با ابعادی کوچک برای قرار گرفتن در جیب و حمل راحت‌تر طراحی و تولید شده است.
وضوح تصویر این دوربین ۸مگاپیکسل است و قدرت زوم اپتیکال آن به ۳برابر می‌رسد.
این دوربین که در هشت رنگ مختلف قرمز، آبی، زرد، بنفش، سفید، نقره‌ای، صورتی و مشکی طراحی و تولید شده است و با قیمت 143دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد.

10 دوربین عکاسی دیجیتال پرفروش در ماه گذشته