بازار دیجیتال- قرارداد صادرات نرم‌افزار، میان شرکت ایرانی صفارایانه و شرکت مالزیایی MDEC به ارزش ۱۰ تا ۱۵‌میلیون دلار با حضور مسوولان مالزی و هیات‌ عالی‌رتبه اقتصادی و اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، شرکت ثنارای و شهرداری منعقد شد. غلامرضا زرینی‌پور، مدیرعامل شرکت صفارایانه، در این مراسم اظهار کرد: هدف اصلی این شرکت از انعقاد قرارداد، صادرات نرم‌افزار شهر مجازی، ایجاد یک برند و یا یک اسم تجاری جدید، بومی‌سازی این نرم‌افزار در کشور مالزی و ورود نرم‌افزار شهر مجازی در بازار کشورهای هدف از جمله بازارهای حوزه خلیج‌فارس با کمک طرف مالزیایی است.

وی، مشکل اصلی کشور را در ترویج استفاده از این نرم‌افزار را بسترهای ارتباطی دانست که با حل این مشکل در کشور مالزی تجارب آنها در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی، مالزی را به عنوان دروازه ورود به بازارهای جهانی و دارای زیرساخت‌های مناسب در مدیریت فناوری اطلاعات عنوان کرد و با بیان اینکه مهم‌ترین حمایت‌کننده از نرم‌افزار شهر مجازی در داخل کشور شهرداری مشهد بوده است، افزود: بیشترین حجم کاری این نرم‌افزار در شهرداری مشهد انجام شده است.

شرکت صفارایانه با بیش از یک دهه سابقه فعالیت در زمینه شهرداری الکترونیکی دارای تجارب موفقی در پیاده‌سازی این نرم‌افزار در ۴۰ شهر ایران است.

عبد‌ا... قادر پاشا، معاون شرکت مالزیایی MDEC در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همکاری این شرکت با کشور ایران پیش از این به صورت همکاری‌های مشترک و مشاوره دولت با دولت بوده است و تاکنون نرم‌افزاری از این کشور خریداری نکرده بودیم.

وی تاکید کرد: خریداری این نرم‌افزار اولین همکاری کاری در زمینه نرم‌افزار محسوب می‌شود.