بازار سیم‌کارت صفر و کارکرده «همراه اول» در هفته منتهی به هفدهم آبان ماه در برخی مناطق با ثبات نسبی و در بعضی مناطق با نوسان اندک روبه‌رو بوده است.

فروشندگان بازار سیم‌کارت در پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران می‌گویند که سهم بیشتر فروش در بازار به رغم حضور ایرانسل و تالیا در اختیار سیم‌کارت‌‌های صفر و کارکرده همراه اول است.پوشش‌دهی بهتر آنتن شبکه همراه اول نسبت به دو اپراتور دیگر که دسترسی به سیم‌کارت‌‌های این اپراتور را آسان‌تر کرده، از دلایل اصلی استقبال از همراه اول عنوان شده است.
در نخستین روز کاری این هفته بازار سیم‌کارت همراه اول در چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب با ثبات قیمت روبه‌رو بود، در همین حال نیز بازار سیم‌کارت در مرکز تهران به علت افزایش خرید و فروش این کالا با افزایش 50‌هزار ریالی قیمت روبه‌رو شد.همچنین در اواسط هفته‌ای که گذشت، سیم‌کارت صفر و کارکرده همراه اول در پنج منطقه تهران با ثبات قیمت روبه‌رو بود که این امر ناشی از کاهش خریدوفروش این کالا در اقصی نقاط تهران عنوان شد.
در همین حال در شرق تهران قیمت این سیم‌کارت ۵۰‌هزار ریال کاهش داشته است.در اواخر هفته‌ای که گذشت، بازار سیم‌کارت صفر و کارکرده همراه اول در شمال و مرکز تهران با افزایش ۵۰‌هزار ریالی به مشتریان این دو منطقه عرضه شد.در همین حال در سه منطقه دیگر (جنوب، شرق و غرب) تهران بازار سیم‌کارت همراه اول به علت آنچه که کاهش تقاضای خرید و فروش خوانده می‌شد، با ثبات نسبی قیمت همراه بود.
همچنین بازار سیم‌کارت‌‌های ایرانسل و تالیا نیز نسبت به هفته گذشته تغییری نداشت و این در حالی است که بازار سیم‌کارت‌‌های اعتباری همراه اول با وجود اختلالی که در واگذاری آن ایجاد شده‌است، رونق خود را از دست نداد و همچنان با استقبال اکثر متقاضیان همراه بود.
با توجه به بازار فروش سیم‌کارت همراه اول اکثر فروشندگان این کالای ارتباطی پیش‌بینی می‌کنند که طی هفته‌ آینده سیم‌کارت صفر و کارکرده همراه اول با نوسان قیمت اندکی روبه‌رو شود.