سایتی برای دارندگان گوشی‌های نوکیا

بازار دیجیتال - سازندگان تلفن‌همراه دیگر صرفا نمی‌توانند خود را از محتوایی که توسط این دستگاه‌ها ارائه می‌شود، جدا کنند. آینده بازار تلفن‌همراه ایجاب می‌کند این شرکت‌ها به جای آنکه صرفا به یک سازنده صرف محصولات سخت‌افزاری به حساب آیند، روی نرم‌افزارها و محتوایی که از طریق موبایل قابل ارائه است، سرمایه‌گذاری کنند. نوکیا از جمله شرکت‌هایی است که با درک چنین موضوعی روی شبکه‌های اجتماعی سرمایه گذاری گسترده‌ای را آغاز کرده است. سایت موش http://mosh.nokia.com از جمله تلاش‌هایی است که نوکیا برای به اشتراک گذاردن نرم‌افزارها و محتوای مربوط به گوشی‌های نوکیا ایجاد کرده است. این سایت که هم اکنون نسخه بتای آن راه‌اندازی شده نرم‌افزارها، بازی‌ها، عکس و موسیقی را به طور رایگان دراختیار دارندگان گوشی‌های نوکیا می‌گذارد.

کاربران با ثبت‌نام در این سایت می‌توانند در صورت دسترسی به اینترنت به طور مستقیم نرم‌افزارها یا دیگر محتوای مورد علاقه خود را از این سایت دانلود کنند یا نرم‌افزار یا موسیقی خاصی را برای زنگ تلفن‌همراه به این سایت ارسال (اپلود) کرده و به دیگران نیز اجازه استفاده از آن را بدهند.

با توجه به اینکه این سایت را خود نوکیا ایجاد کرده است، عمده نرم‌افزارهای موجود در آن بدون مشکل قابلیت نصب در گوشی‌های نوکیا را دارند، ولی در عین حال کاربر می‌تواند از توضیحات هر نرم‌افزار از قابلیت نصب آن روی گوشی خود مطمئن شود. کاربران می‌توانند حتی جست‌وجوی نرم‌افزارها را براساس قابلیت انطباق با گوشی خود انجام دهند. موش در واقع یک شبکه اجتماعی است که کاربران می‌توانند در عین استفاده از محتوا با دیگر کاربران نوکیا ارتباط برقرار و محصولات مورد علاقه آنان را نیز دنبال کنند.