شکایت یک شرکت خصوصی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی‌بر انحصار در واردات و بهره‌برداری انحصاری از تجهیزات GPS در راستای ارائه مجوزهای انحصاری به یک شرکت خصوصی تقدیم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شد. یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس با بیان مطلب فوق افزود: در متن شکایت این شرکت از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید شده است پس از آن که این شرکت بعد از طی مراحل اداری و اخذ مجوزهای مربوطه، اقدام به واردات ۱۰۰دستگاه GPS از مجاری قانونی کرد، به یک‌باره از سوی سازمان تنظیم مقررات به عنوان قاچاقچی تجهیزات مخابراتی مورد اتهام قرار گرفت و در این بین مجوزهای لازم جهت واردات تجهیزات GPS به شرکتی دیگر داده شد.

اپراتور چهارم هم می‌آید

در حالی که هنوز شرایط حضور اپراتور سوم در کشور نهایی نشده و از سوی مسوولان وزارت ارتباطات هر بار تاریخی جدید برای برگزاری مزایده این اپراتور اعلام می‌شود، کمال محامد‌پور از بررسی حضور اپراتور چهارم در کشور خبر می‌دهد.

وی در خصوص زمان تقریبی صدور مجوز برای اپراتور چهارم تاکید کرد: شرایط اپراتور سوم مشخص خواهد کرد که چه زمانی باید پروانه اپراتور چهارم صادر شود.

تاخیر دوماهه در واگذاری سیم‌کارت‌های خراسان شمالی

شماری از متقاضیان سیم‌کارت‌های تلفن‌همراه اعتباری در خراسان شمالی از تاخیر دو‌ماهه در واگذاری سیم‌کارت خود ابراز گله‌مندی کردند.

به گزارش ایرنا، با وجود گذشت دو ماه از پایان نام‌نویسی در دفاتر خدمات مخابراتی شهرستان‌های این استان، این افراد هنوز سیم‌کارت خود را تحویل نگرفته‌اند.

این درحالی است که تمام دفاتر خدمات ارتباطی در سطح استان خراسان شمالی علاوه بر روزآمد کردن ثبت‌نام سیم‌کارت اعتباری، به ثبت‌نام‌شوندگان اعلام کرده‌اند که آن را ۷۲ساعته واگذار خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، در خراسان شمالی بالغ‌بر ۶هزار نفر برای دریافت سیم‌کارت تلفن‌همراه اعتباری از دو ماه قبل ثبت‌نام و هزینه خرید را نیز پرداخت کرده‌اند.

متصدی یکی از دفاتر خدمات ارتباطی در بجنورد ضمن تایید این مطلب دلیل تاخیر را مربوط به بدقولی شرکت همراه اول عنوان کرد.

وی که خواست نامش ذکر نشود گفت: در حالی واگذاری سیم‌کارت اعتباری دو ماه به تاخیر افتاده که در زمان ثبت‌نام زمان واگذاری حداکثر بین سه روز تا یک هفته پس از نام‌نویسی اعلام شده بود.

به گفته وی، اکثر ثبت‌نام‌کنندگان سیم‌کارت اعتباری در دفتر مزبور خواهان استرداد وجه واریزی خود هستند که پرداخت آن به دلیل واریز به حساب شرکت همراه اول، از توان دفاتر خارج است.