یک مقام آگاه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با سیتنا و با اشاره به ترافیک کاری در جلسات کمیسیون تنظیم مقررات اظهار داشت: بحث تعرفه SMS و تعیین تکلیف نهایی آن در آینده نزدیک در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات قرار می‌گیرد. این در حالی است که قرار بود هفته گذشته این کمیسیون برای بررسی تعرفه پیامک تشکیل جلسه دهد. این مقام آگاه همچنین به برگزاری مزایده اپراتور سوم تا پایان سال‌جاری تاکید و خاطرنشان ساخت: پس از مشخص شدن برنده مزایده اپراتور سوم حداکثر از مهرماه سال آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مرکز تحقیقات اجرای مزایده اپراتور سوم را نپذیرفت

مرکز تحقیقات مخابرات ایران پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی‌بر اجرای مزایده اپراتور سوم را رد کرد. کمال حامدپور در بیان علت این امر گفت که مرکز تحقیقات مخابرات ایران برای اجرای مزایده اپراتور سوم جنبه مشاوره‌ای دارد و نباید به عنوان مجری وارد این موضوع شود.

GPRS تهرانی‌ها باز هم تا سه ماه آینده

علی علویان، رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار برای چندمین‌بار طی ماه‌های اخیر از ارائه تکنولوژی GPRS روی تلفن‌همراه مشترکان تهرانی اپراتور اول ظرف ۳ماه آینده خبر داد.به گفته وی، پایلوت GPRS همراه اول نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، اما ایجاد ظرفیتی که مشترکان بتوانند از آن استفاده کنند با‌لغ‌بر ۳ماه زمان می‌برد.

فضای تلفن‌همراه نیازمند قوانین انتظامی است

وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران از تنظیم پیش‌نویس آیین‌نامه MMS خبر داد و به سیتنا گفت: این آیین‌نامه در کمیسیون تنظیم مقررات بوده و طبیعتا به زودی به تصویب می‌رسد.

غفاریان معتقد است: فضای تلفن‌همراه نیز مانند جامعه است،‌ همان‌گونه که جامعه بدون پلیس و قوانین انتظامی نمی‌تواند در امنیت حرکت کند، فضای تلفن‌همراه نیز احتیاج به چنین قوانین انتظامی دارد.

افزایش ظرفیت مراکز پیام کوتاه

محمدحسین فلاح اصغری، معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار به ایسنا گفت: ظرفیت موجود جوابگوی ۲۰میلیون مشترک است و چنانچه مشترکان زیاد شدند و نیاز به افزایش ظرفیت به وجود آمد نسبت به این کار اقدام خواهیم کرد.وی اظهار داشت: به طور قطع با توجه به افزایش ظرفیت شبکه از نظر SMS و با توجه به سرویس GPRS که حجم پیام‌ها را افزایش می‌دهد میزانی را براساس محاسبات انجامی به دست آورده‌ایم که براساس آن ظرفیت شبکه افزایش خواهد یافت.

جرایم GCها به قوت خود باقی است

صمد مومن بالله، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات خواستار اعلام هرچه سریع‌تر نتیجه کمیته حل اختلاف قرارداد GCها شد. وی اظهار داشت: این کمیته در حال بررسی دلایل تاخیر پروژه فاز سوم توسعه شبکه و مسائل فی‌مابین کارفرما و پیمانکار این پروژه است، اما جرایم GCها به قوت خود باقی خواهد ماند.