یک کارشناس مخابراتی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به رقابت شدید و تبلیغات گسترده اپراتورهای تلفن‌همراه کشور پیش‌بینی کرد تا پایان سال‌جاری شمار مشترکان شبکه‌های تلفن‌همراه کشور از مرز 40میلیون نفر فراتر رفته و اپراتورها برای جذب مشترکان جدید اقدام به ارائه سیم‌کارت رایگان خواهند کرد.

ابوالفضل شاکری معتقد است: تبلیغات اپراتورها موجب تحریک تقاضا در این بخش شده و انتظار می‌رود اهداف پیش‌بینی شده از سوی قانون‌گذاران در حوزه تلفن‌همراه در برنامه چهارم توسعه خیلی بیشتر و حتی پیش از پایان سال‌جاری محقق شود.
توافق بر سر تعرفه 15 درصد


رییس انجمن صنفی فروشندگان تلفن‌همراه، سیم‌کارت و لوازم جانبی از توافق تمامی شرکت‌ها و نمایندگان قانونی واردکننده گوشی تلفن‌همراه بر سر تعرفه 15درصدی واردات گوشی خبر داد.
افشار فروتن لاریجانی با اشاره به برگزاری نشست اخیر واردکنندگان قانونی گوشی اظهار داشت: به منظور رونق بازار تلفن‌همراه تمامی نمایندگان شرکت‌های قانونی تعرفه ۱۵درصدی این کالا را برای رونق بازار تلفن‌همراه مناسب ارزیابی کردند.
آزمایش موبایل TV روی 16کانال تلویزیونی
جهانگیر آقازاده، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان صداوسیما از ارائه سرویس موبایل TV روی ۱۶کانال تلویزیونی به صورت آزمایشی خبر داد.وی با اشاره به گرایش دنیا به سمت دو قطب تلویزیونی که بخشی از آن را تلویزیون‌های عریض در برمی‌گیرد و بخش دیگر به سمت تلویزیون‌های جیبی یا موبایل TV است، خاطرنشان کرد: مصمم هستیم با همکاری اپراتورهای مخابراتی تلویزیون دیجیتال را در کشور ارائه دهیم.
ارائه موبایل TV تا دوسال آینده امکان‌پذیر نیست


اما از سوی دیگر علی علویان، رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار ارائه سرویس موبایل TV در ایران را حداقل تا دو سال آینده غیرممکن خواند.وی تعامل میان صداوسیما و مخابرات را مناسب‌ترین راه برای ارائه سرویس موبایل TV در ایران دانست و افزود: عرصه برای فعالیت اپراتورها باید فراهم شود تا بتوانند خدماتی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به کاربران ارائه دهند. وی با بیان اینکه وظیفه ارائه اینترنت و زیرساخت‌های مناسب بر عهده شرکت مخابرات است و تهیه برنامه و تولید محتوا از وظایف صداوسیما، خاطرنشان ساخت: به این دلیل که موبایل TV روی شبکه تلفن‌همراه قابل ارائه است، باید هزینه این سرویس به اپراتوری که آن را ارائه می‌دهد، اختصاص داد.