اولین سفارش خرید «لپ‌تاپ‌های ۱۰۰‌دلاری» توسط دولت کشور اوروگوئه انجام شد. اوروگوئه قصد دارد تا تعداد ۱۰۰هزار از «لپ‌تاپ‌های ۱۰۰‌دلاری» را برای استفاده دانش‌آموزان مقطع سنی ۶ تا ۱۲ سال خریداری کند. این کشور واقع در آمریکای جنوبی با انجام سفارش ۳۰۰‌هزار لپ‌تاپ دیگر خواهد توانست که برای تمام ‌کودکان اوروگوئه‌ای یک رایانه قابل حمل مهیا سازد.

پروژه «یک لپ‌تاپ برای هر کودک» توسط سازمان (OLPC) به هدف اجرا در کشورهای در حال توسعه برنامه‌ریزی شد؛ اما این سازمان چندی پیش نگرانی خود را از عدم دریافت سفارش‌های عمده واقعی به هدف کمک به این پروژه اعلام کرد.

«Nicholas Negroponte» بنیانگذار سازمان OLPC در این زمینه می‌گوید: «ما از اوروگوئه تقدیر می‌کنیم که به عنوان اولین کشور برای دانش‌آموزان و معلمان خود لپ‌تاپ تهیه می‌کند و منتظر پیروی دیگر کشورها هستیم.» «لپ‌تاپ‌های ۱۰۰‌دلاری» از منبع انرژی باتری‌های خورشیدی، پمپ پایی و یا کوک‌کشی بهره می‌برند. این لپ‌تاپ‌ها مجهز به نمایش‌دهنده مخصوص در محیط آفتابی نیز هستند و نیاز به حمل قطعات اضافه‌ای ندارد.

موسسه OLPC امیدوار بوده است که قیمت نهایی این لپ‌تاپ‌ها را ۱۰۰‌دلار آمریکا تعیین کند، اما به دلایل مختلف قیمت این لپ‌تاپ افزایش یافت تا جایی‌که هم اکنون نرخ فروش آن ۱۸۸‌دلار است.