بازار گوشی‌های تلفن‌همراه فاقد گارانتی معتبر در هفته منتهی به دهم آبان‌ماه، روزهای بی‌رونق را پشت سر گذاشت و تنها برخی از مدل‌های مربوط به برند‌های معروف گوشی از جمله نوکیا و سونی اریکسون با افت قیمت شدید مواجه شدند. به گفته فعالان بازار هر چند که کاهش قیمت برخی از گوشی‌ها چندان دور از انتظار نبود، اما سیاست‌های تجاری عرضه‌کنندگان گوشی‌های فاقد گارانتی معتبر در بازار هفته‌ای کم رونق را برای فروشندگان تلفن همراه رقم زد.

برند نوکیا هم مانند سایر برند‌های موجود در بازار هفته‌ای کم‌رونق را تجربه کرد و برخی از مدل‌های این مارک با کاهش قیمت به بازار تلفن همراه تهران عرضه شد.

مدل E۶۵ نوکیا که به دلیل کشویی بودن بیشتر مورد توجه خانم‌ها است به دلیل کاهش تقاضا با کاهش قیمت ۲۰۰‌هزار ریالی، به بهای سه میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال فروخته شد.

فعالان بازار، گوشی نوکیا مدل N۷۳ را پرفروش‌ترین گوشی در بازار هفته گذشته تهران عنوان کرده و می‌گویند: این گوشی بدون گارانتی معتبر، هم‌اکنون به قیمت سه میلیون و ۶۵۰‌هزار ریال در بازار تهران به فروش می‌رسد. W۹۵۰ پرفروش‌ترین مارک سونی اریکسون هفته بود.

کاربران ایرانی برخلاف خریداران گوشی در بازارهای جهانی از تلفن همراه لمسی سونی اریکسون مدل W۹۵۰ استقبال می‌کنند و این امر با توجه به ثبات عرضه آن، موجب افزایش قیمت و فروش بالای این گوشی شده است.

این گوشی که فاقد دوربین عکاسی و فیلمبرداری است، تنها به دلیل برخورداری از حافظه داخلی ۴‌گیگابایتی و صفحه نمایش لمسی با استقبال اکثر خریداران گوشی قرار گرفته و طی هفته‌ای که گذشت، به بهای دو میلیون و۴۲۰‌هزار ریال به فروش رسید.

در همین حال گوشی W۵۸۰ سونی اریکسون هم که به تازگی وارد بازار شده با کاهش ۲۰۰‌هزار ریالی قیمت در هفته قبل به بهای سه میلیون و ۱۵۰‌هزار ریال معامله شد. گوشی‌های فاقد گارانتی معتبر سامسونگ طی هفت روز گذشته بازار بسیار آرام و کم حاشیه‌ای داشتند و اکثر مدل‌های این برند با ثبات قیمت نسبی به فروش رسیدند. فعالان بازار معتقدند: یکسان بودن قیمت گوشی‌های سامسونگ با گارانتی و بدون گارانتی موجب می‌شود تا تمایل مشتریان به نفع خرید گوشی‌های دارای گارانتی معتبر تغییر کند و به همین دلیل هم طی هفته‌ای که گذشت بازار گوشی‌های سامسونگ دارای گارانتی متفرقه چندان دستخوش تغییر قیمت نشد.

به گفته منابع بازاری در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، گوشی U۶۰۰ و E۴۹۰ جزو پرفروش ترین گوشی‌های این برند بودند و با توجه به این که قرار نیست مدل تازه‌ای به زودی وارد بازار شود، انتظار می‌رود این هفته نیز این دو مدل کماکان در صدر جدول پرفروش‌های سامسونگ باقی بماند.