مدیرعامل شرکت تعاونی اسلامی‌مجتمع صنعتی رفسنجان با بیان این که تا پایان امسال سرویس رومینگ تالیا با ۶۰۰ اپراتور دنیا برقرار خواهد شد، گفت: با ۹۵درصد اپراتورهای تلفن‌همراه دنیا قرارداد رومینگ خواهیم داشت. حسین بهرام‌پور در گفت‌وگویی اظهار داشت: قرارداد رومینگ تالیا با ۱۳۲ اپراتور تلفن‌همراه دنیا به امضا رسیده که از این مجموع سرویس رومینگ با ۵۱ اپراتور اجرایی و برقرار شده است.

وی گفت: طی چند هفته آتی نیز رومینگ ۸۱ اپراتور دیگر اجرایی و برقرار خواهد شد و تا پایان سال‌جاری مشترکان تالیا می‌توانند در تمام کشورهای جهان از خدمات رومینگ بین‌الملل استفاده کنند.

بهرام‌پور تصریح کرد: هم‌اکنون مشترکان تالیا می‌توانند در کشورهای مرزی و همسایه ایران، آسیای میانه، اروپای غربی و مرکزی، استرالیا و کشورهای آفریقایی مانند الجزایر با سیم کارت خود تماس برقرار کنند.

قطع لینک‌ها در مترو، تفریحی برای مردم

پوشش لازم تلفن‌همراه در مترو وجود دارد و اگر موارد خاصی پیش آید، در صورت ارائه گزارش، موضوع پیگیری خواهد شد.

حسن رضوی، معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار، در این باره به سیتنا، اظهار کرد: هم‌اکنون عمدتا سایت‌های میکرو در مترو نصب شده و پوشش‌های لازم برای استفاده از تلفن‌همراه در قطارهای مترو وجود دارد.

وی افزود: البته برخی مواقع برق و ارتباط قطع و باعث عدم آنتن‌دهی موقت می‌شود. رضوی تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد، لینک‌ها توسط مردم قطع شده و این موضوع به تفریحی برای برخی مسافران مبدل شده است!

معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار، تاکید کرد: در هر حال، عمدتا پوشش تلفن‌همراه در مترو وجود دارد، مگر آنکه موارد خاصی پیش آید که درصورت ارائه گزارش موضوع پیگیری خواهد شد.