یک شرکت آمریکایی اولین کارت ویزیت فعل و انفعالی رایانه‌ای را تولید کرده که محتوی نام، آدرس و دیگر اطلاعات مورد نیاز است. به گزارش «مهر»، شرکت Dallas Ceo Iq به تازگی اولین کارت ویزیت فعل و انفعالی را با عنوان rCard وارد بازار کرده است. این کارت ویزیت که در حدود ۴۰دلار قیمت دارد، در ابعاد یک کارت اعتباری (۹/۸۸ در ۸/۵۰ در ۳/۴میلیمتر) است.

این کارت دارای یک گیگابایت حافظه فلاش و پورت Usb است که کارت را به رایانه وصل می‌کند و می‌تواند فیلم، عکس، تصاویر گرافیکی و متن را از رایانه روی کارت بارگذاری کند و سپس این اطلاعات را روی نمایشگر رنگی «ال سی دی» ۲ اینچی روی کارت ویزیت نمایش دهد.

این ویژگی به کاربر کمک می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان عکس خود را روی کارت ویزیت نشان دهد.

همچنین مصرف‌کنندگان این محصول به ویژه خبرنگاران می‌توانند با ارائه این کارت، کاتالوگی از سابقه و فعالیت‌های خود را آماده دراختیار داشته باشند.

rCard به مدت ۲ ساعت شارژ می‌ماند و برای شارژ باتری‌های آن کافی است که پورت «یو اس بی» را به رایانه وصل کرد.

به گفته تولیدکننده این محصول، rCard می‌تواند همچنین کاربردهای مهم دیگری هم داشته باشد که از آن جمله می‌توان به استفاده آن به عنوان یک کارت اعتباری یا کارت هویت الکترونیکی اشاره کرد.

همچنین این کارت می‌تواند اطلاعات حساس و مهم مثل گروه خون، آلرژی‌ها یا بیماری‌های مزمن مصرف‌کننده را در خود ذخیره کند. این اطلاعات می‌تواند در مواردی مثل تصادفات رانندگی مفید باشد.

این کارت ویزیت به خاطر یک نوار مغناطیسی گزینه‌ای می‌تواند به عنوان کارت پرداخت ورودی باشگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.