بازار سیم‌کارت صفر و کارکرده «همراه اول» در هفته‌ منتهی به دهم آبان ماه در بیشتر مناطق با ثبات قیمت روبرو بود و تنها در غرب و جنوب تهران مقداری اندک افزایش قیمت مشاهده شد.

سهم بیشتر فروش بازار سیم‌کارت در بازار تهران متعلق به سیم‌کارت‌های صفر و کارکرده همراه اول بود.
برخی از فروشندگان سیم‌کارت در باره این موضوع می‌گویند: توجه به شرایط کنونی بازار سیم‌کارت و به‌رغم حضور دو اپراتور ایرانسل و تالیا، اکثر خریداران تمایل به خرید سیم‌کارت همراه اول دارند.
آنها علت این موضوع را ، پوشش دهی بهتر آنتن شبکه همراه اول نسبت به دو اپراتور دیگر می‌دانند و معتقدند که دسترسی به سیم‌کارت‌های این اپراتور برای متقاضیان آسان‌تر است. در اولین روز کاری هفته گذشته بازار سیم‌کارت همراه اول در پنج منطقه شمال،جنوب،شرق،غرب و مرکز تهران با ثبات قیمت روبه‌رو بود که این مساله ناشی از کاهش خرید و فروش و عرضه سیم‌کارت بوده است. همچنین در اواسط هفته، سیم‌کارت صفر و کارکرده همراه اول در بازار غرب و مرکز تهران با افزایش قیمت 50 تا 100 هزار ریالی روبرو شد. در همین حال در سایر مناطق تهران این کالای ارتباطی با ثبات قیمت روبرو شد و بدون کمترین نوسانی به فروش رسید. به گفته منابع خبری مدتی است که بازار سیم‌کارت همراه اول در برخی از مناطق به علت آنچه که کاهش تقاضای خرید و فروش خوانده می‌شود، با ثبات نسبی همراه بود. اواخر هفته نیز قیمت سیم‌کارت همراه اول در پنج منطقه تهران تغییری نکرد با وجود این فعالان بازار از افزایش فروش کدهای 3و 5 سیم‌کارت کارکرده «همراه اول» در دو منطقه غرب و شرق تهران خبر دادند. همچنین بازار سیم‌کارت‌های ایرانسل و تالیا نیز نسبت به هفته گذشته تغییری نداشت و این در حالی است که بازار سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول با وجود اختلالی که در واگذاری آن ایجاد شده، رونق خود را از دست نداده است و همچنان با استقبال اکثر متقاضیان همراه بود. با وجود شرایط حاکم بر بازار سیم‌کارت برخی از فروشندگان پیش‌بینی می‌کنند که در هفته آینده تنها در برخی از مناطق تهران ، سیم‌کارت صفر و کارکرده همراه اول با افزایش قیمتی در حدود 100 هزار ریال روبه‌رو شود.