مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار از پیش‌بینی مرکز جلوگیری از مزاحمت تلفن‌همراه که به پیام کوتاه و‌ MMS مربوط می‌شود، خبر داد. وحید صدوقی درباره تدوین آیین‌نامه مربوط به MMS که در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال بررسی است به ایسنا گفت: سعی کردیم با پیش‌بینی یک سرور، شرایطی را فراهم کنیم تا اگر مشترک، پیام ناخواسته‌ای دریافت کرد آن را برای سرور مربوط ارسال کند تا به طور خودکار پیام هشداری مبنی بر شکستن حریم قانونی و به عنوان تذکر به ارسال‌کننده پیام فرستاده شود و در صورتی که این امر تکرار شود، نسبت به برخوردهای قانونی و طبق آیین‌نامه با وی برخوردار شود.

تدوین استاندارد ملی تلفن همراه

معاون برنامه‌ریزی دفتر امور تدوین موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی از تدوین استاندارد ملی گوشی تلفن‌همراه در دستور کار این موسسه خبر داد.

به گفته سودابه یحیی‌زاده، تاکنون حدود سه‌هزار استاندارد در کمیته بین‌المللی مخابرات (ITU) تدوین شده که حدود ۱۰۰ استاندارد درخصوص گوشی تلفن‌همراه و استانداردهای وابسته به آن است.

وی با اشاره به این که سه کمیته ملی مخابرات، رایانه و فرآوری داده‌ها و برق و الکترونیک در موسسه استاندارد تشکیل شده‌اند، افزود: استانداردها و موضوعات مرتبط در این سه کمیته مطرح و بررسی می‌شود و تاکنون بیش از ۲۰عنوان استاندارد ملی در زمینه شبکه تلفن، تشکیلات و تجهیزات مرتبط نیز تدوین شده است.

۶۰درصد بازار گوشی در اختیار قاچاقچیان

به گفته افشار فروتن لاریجانی، رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت و گوشی تلفن‌همراه و لوازم جانبی بیش از ۶۰درصد گوشی‌های تلفن‌همراه موجود در بازار به صورت قاچاق وارد کشور شده که بیشترین نوسانات قیمت نیز مربوط به همین گوشی‌ها است.

وی با اعلام خبر تشکیل کمیته‌ای ویژه برای ایجاد ثبات، جلوگیری از دوگانگی قیمت و وحدت رویه و انسجام بین فعالان قانونی این حوزه خاطرنشان کرد: این کمیته، فعالیت واحدهایی که در اجرای این طرح همکاری و پشتیبانی لازم را انجام نمی‌دهند و سعی در تقابل با این حرکت صنفی دارند، مورد بررسی قرار داد است و نتیجه آن را به مسوولان گزارش خواهد داد.

قطع سیم‌کارت مفقودی از طریق اینترنت

مشترکان همراه اول در صورت مفقود شدن یا سرقت سیم‌کارت خود در کشورهای طرف قرارداد رومینگ بین‌الملل می‌توانند با استفاده از خدمات E-Care نسبت به قطع تلفن‌همراه خود اقدام کنند.

برای استفاده از این سرویس مشترکان باید به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و شناسه کاربری و رمز عبور دریافت کنند.

مشترکان با استفاده از سرویس کنترل حساب اینترنتی یا همانE-Care بدون نیاز به تماس با خدمات مشترکان می‌توانند امور مربوط به صورت‌حساب تلفن‌همراه خود را انجام بدهند و از سرویس‌های ارزش افزوده اپراتور مورد نظر استفاده کنند.