محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با همتای چینی خود پیشنهاد کرد که شرکت‌های چینی در مزایده اپراتور سوم تلفن‌همراه که اسناد آن به زودی منتشر خواهد شد، شرکت کنند. وزیر صنایع اطلاعاتی چین نیز در دیدار خود با سلیمانی اعلام کرد که شرکت‌های چینی تکنولوژی بالا و قیمت رقابتی دارند و ما به آنها توصیه می‌کنیم که همکاری‌های خود را با ایران بیشتر از گذشته کنند و به امر تبادل تجربیات، اولویت بیشتری دهند.

اعلام نام جدید ارتباطات سیار تا هفته آینده

وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، از تغییر نام این شرکت خبر داد و گفت: نام جدید این شرکت تا هفته آینده اعلام خواهد شد.

این در حالی است که مدیرعامل اپراتور اول در آخرین نشست مطبوعاتی سال ۸۵ خود در پاسخ به سوال دنیای‌اقتصاد پیرامون نام این شرکت وعده‌ای یک‌ماهه برای اعلام نام جدید داده بود. به هر حال، علت تغییر نام این شرکت، ثبت‌ این عنوان توسط یک شرکت خصوصی است که پیش از اپراتور اول و به صورت قانونی این نام را در سازمان ثبت شرکت‌ها به ثبت رسانده بود.وحید صدوقی همچنین در حاشیه بازدید خود از هشتمین نمایشگاه تله‌کام گفته که با اجرای واگذاری‌های اپراتور اول تعداد مشترکان این شرکت به ۲۱میلیون نفر و تا پایان سال، طبق پیش‌بینی به ۲۲میلیون نفر می‌رسند.

واردکنندگان قانونی گوشی غایبان تله‌کام

افشار فروتن لاریجانی، رییس انجمن صنفی گوشی تلفن‌همراه و لوازم جانبی می‌گوید: به دلیل افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن‌همراه شرکت‌های قانونی واردکننده گوشی در تله‌کام ۲۰۰۷ حاضر نشده‌اند.

به اعتقاد لاریجانی، تعرفه ۶۰درصدی واردات گوشی از توان فعالیت قانونی واردکنندگان مجاز تلفن‌همراه در کشور کاسته است. گفته می‌شود این شرکت‌ها در انتقاد به محدودیت در فعالیت همچنین هزینه‌های جانبی، در نمایشگاه تله‌کام حضور ندارند. اما از سوی دیگر مدیر فروش سامسونگ، موضوع تحریم نمایشگاه از سوی واردکنندگان و فعالان قانونی گوشی تلفن‌همراه را رد کرد و گفت: چنین موضوعی هرگز مطرح نشده است.

مشتریان همراه اول شناسه و رمز دریافت کنند

محمد مهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشترکان ارتباطات سیار، از ارائه سرویس‌های غیرحضوری و الکترونیکی تلفن‌همراه برای اولین بار در نمایشگاه ایران تله‌کام خبر داد. وی در این باره گفت: این سرویس مختص مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی است و آنها می‌توانند به سایت شرکت ارتباطات سیار مراجعه کرده و با وارد کردن رمز عبور و شناسه کاربری، خدمات مورد نظر خود را از جمله ریزمکالمات دریافت کنند.