بازار خرید و فروش سیم‌کارت‌های ایرانسل و سیم‌کارت اعتباری اپراتور‌اول تلفن‌همراه رونق گرفته و استقبال از این سیم‌کارت‌ها افزایش یافته است.

‌اظهارات فروشندگان سیم‌کارت حاکی از آن است که بازار فروش سیم‌کارت‌های ایرانسل، تنها در ابتدای واگذاری آن مناسب بود و پس از آن با نامناسب بودن آنتن‌دهی یا امکان استفاده از آن در برخی شهرها میزان استقبال کاهش یافته بود؛ اما بر خلاف ماه‌های گذشته که بازار خرید و فروش این سیم‌کارت‌ها با رکود و سکون مواجه شد، این روزها و با آشنایی و ایجاد تمایل مردم برای استفاده از سرویس‌های ارزش‌ افزوده با استقبال روبه‌رو شده است، هر چند که کیفیت خدمات ارائه شده از سوی این اپراتور در حال حاضر پایین است.
اما به گفته فروشندگان سیم‌کارت، با توجه به آشنایی مردم با سیم‌کارت‌های اپراتور دوم (ایرانسل) و آگاهی به سرویس‌های ارزش افزوده استقبال از این سیم‌کارت‌ها نسبت به ماه‌های پیش افزایش یافته است.
این سیم‌کارت‌ها طبق اظهارات فعالان بازار در شهرستان‌ها با قیمت ۸۰ تا ۹۰‌هزار تومان خرید و فروش می‌شوند که این قیمت در مقایسه با هفته‌های گذشته افزایش یافته است و از طرفی به‌‌رغم وجود مشکلاتی از جمله سند زدن یا تغییر مالکیت و با توجه به این که مخابرات در برخی استان‌ها توانایی واگذاری سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی خود را ندارد، این سیم‌کارت‌ها با استقبال مواجه شده‌اند.
به گفته فعالان بازار، سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول نیز به دلیل ارزان‌تر بودن و پوشش‌دهی آن در تمام کشور با استقبال بیشتری روبه‌رو هستند؛ اما با افزایش تقاضای مردم از این سیم‌کارت‌ها، واسطه‌ها به بازار هجوم آورده و با خرید تعداد زیادی سیم‌کارت حرکتی شبیه دهه اول ورود سیم‌کارت‌های 0912 انجام می‌شود و بازار را در اختیار خود گرفتند.