به تدریج و پس از حدود ۵سال از ورود مباحث مدیریتی و فنی خاص «امنیت اطلاعات» به فضای بازار انفورماتیک ایران، توجه و احساس نیاز سازمان‌ها به پرداختن به این موضوع، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. بنگاه‌هایی که فعالیت اصلی آنها بر فناوری اطلاعات تکیه دارد، درکی دقیق‌تر و عمیق‌تر از امنیت اطلاعات پیدا کرده‌اند. موسسات بانکی، مالی و اعتباری که بر بستر IT فعالیت می‌کنند، سازمان‌های دولتی، غیردولتی، خدماتی و صنعتی که اطلاعات پرارزش و مهمی، نگهداری و پردازش می‌نمایند و ارائه خدمات آنها موکول به در دسترس بودن اطلاعات است، کارخانه‌ها و موسسات تولیدی که تامین مواد اولیه، تولید و فروش آنها وابسته به فناوری اطلاعات است، از جمله سازمان‌هایی هستند‌ که نیاز پررنگ و قطعی به مدیریت امنیت اطلاعات خود دارند و این موضوعی فراتر از امن‌سازی فنی ساختار IT این سازمان‌ها است.

با توجه به تجارب و نیازهای صنایع، استاندارد ISO۲۷۰۰۱ به عنوان مبنای شکل‌دهی به «سیستم مدیریت امنیت اطلاعات» در سازمان‌ها، با اقبال روبه‌رشدی در جهان و در ایران روبه‌رو شده است.آمارها نیز نشان از علاقه روزافزون سازمان‌‌ها به پیاده‌سازی این استاندارد دارند که به این وسیله هم اطمینان لازم داخلی (سهامداران، مدیران و کارکنان) و هم اعتماد خارجی در بین همکاران و شرکای تجاری و مشتریان ایجاد نمایند.

شرکت پیشتاز پردازش پارس (سهامی خاص) با درک این فضا و بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و فنی در حوزه امنیت اطلاعات، خدمات مدیریتی، فنی و آموزشی موردنیاز سازمان‌ها را ارائه می‌نماید. این شرکت برای پشتیبانی فنی و علمی از خدمات خود و ایجاد بستر تحقیقاتی مناسب برای محققان و دانشجویان امنیت اطلاعات به سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی یک «آزمایشگاه امنیت اطلاعات» در بخش‌خصوصی اقدام نموده است. این آزمایشگاه روز پانزدهم آبان‌ماه سال‌جاری افتتاح خواهد شد و هیات‌علمی آن، متشکل از اعضای هیات‌علمی دپارتمان امنیت اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. دانشگاه صنعتی امیرکبیر تنها دانشگاه ایرانی دارای دپارتمان امنیت اطلاعات است.