امروز، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ فعالیت‌ ۴ روزه خود را آغاز می‌کند. این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۳۰هزار متر مربع در کنار هفتمین نمایشگاه تله‌کام با ۱۵هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان علاقه‌مندان فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود.

براساس آخرین آمار منتشر شده ۴۵۳ شرکت نرم‌افزاری در الکامپ سیزدهم شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۵۵ شرکت خارجی هستند.

مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات که با ارسال نمابری خود را به عنوان برگزارکننده الکامپ معرفی کرده‌ از حضور ۵۵ شرکت خارجی از کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، کانادا، اسپانیا، ژاپن، چین، کره، تایوان، استرالیا، مالزی، سنگاپور و... خبر داده است.

همچنین در بخشی از نمابر این تشکل آمده است، در کنار تحریم‌های بین‌المللی، تحریم الکامپ سیزدهم از سوی برخی شرکت‌ها و نهادهای داخلی، همراه با جنجال‌های خبری بود که در نهایت برخی از همین شرکت‌ها با نام‌های مستعار در نمایشگاه ثبت‌نام کردند. همچنین براساس نمابر ارسالی از سوی مرکز تحقیقات مخابرات ایران، آخرین دستاوردهای علمی، تخصصی در زمینه ICT و آخرین طرح‌ها و پروژه‌های نهایی شده در مرکز تحقیقات مخابرات ایران در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابراتی به نمایش گذاشته خواهد شد. علاوه بر این ۸ کارگاه آموزشی نیز در روز ۸ آبان با عناوین مدیریت شبکه‌های مخابراتی، فناوری WIMAX، پیکربندی شبکه‌های نسل آینده و... توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار خواهد شد.