نوسانات شدید قیمت در بازار رم

بازار دیجیتال- رم از دسته کالاهایی است که طی یک ماه گذشته بازار پرنوسانی را تجربه کرده است. طبق اعلام فعالان بازار، قیمت این کالا طی یک ماه گذشته در حدود ۵ تا ۶هزار تومان کاهش و پس از آن طی یک هفته اخیر در حدود یک تا دو هزار تومان افزایش یافته است.

سالاری، یک فروشنده تجهیزات کامپیوتری در این زمینه می‌گوید: «در حال حاضر king max و king ston جزو رم‌های پرفروش بازار محسوب می‌شوند که طی یک ماه اخیر تغییر قیمت زیادی را شاهد بودند.

ایـــن فــروشنده به افت۶هزار تومانی قیمت رم‌های king ston طی یک ماه اخیر اشاره کرد و گفت: به‌رغم افت‌وخیزهای فراوانی که در بازار این کالا مشاهده می‌شود، بازار این کالا به ویژه در برند king ston با رکود مواجه نشده است.

نمایندگی فروش رم و مادربوردهای این مارک (آواژنگ) نیز با اشاره به افت و خیزهای شدید قیمت این کالا طی ماه گذشته، علت این امر را تغییرات قیمت جهانی این کالا عنوان کرد و گفت: رم‌های king max تحت ضمانت شرکت آواژنگ به بازار عرضه می‌شوند و نسبت به رم‌های برند King Ston قیمت بالاتری دارند.

به گفته این نمایندگی مدل‌های ۵۱۲مگابایت و یک گیگابایتی در حال حاضر جزو پرفروش‌های بازار هستند که نرخ مدل‌های ۵۱۲مگابایتی King Ston و King Max به ترتیب ۱۶ و ۱۹هزار تومان اعلام شده است.

آواژنگ همچنین به ثبات تقریبی قیمت مادربورد در بازار اشاره کرد و گفت: به‌رغم ورود مدل‌های جدید مادربورد به بازار، تغییر محسوسی در قیمت این کالا رخ نداده است.

این نمایندگی مدل‌های G۳۳ و P۳۵ را از مادربوردهای جدید گیگابایت معرفی کرد که به ترتیب با قیمت ۱۷۶هزار و ۱۲۴هزار تومان به فروش می‌رسند.

این نمایندگی همچنین به ثبات قیمت انواع کارت گرافیک طی یک‌ماه اخیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برند نهایی MSI‌، ASUS و CLUB۳ از تولید‌کنندگان مطرح کارت گرافیک در بازار محسوب می‌شوند که به طور متوسط قیمتی بین ۳۰هزار تا ۷۰۰هزار تومان دارند.

وی مدل‌های ۷۲۰۰GS و ۸۸۰۰GTX را جزو ارزان‌قیمت و گران‌قیمت‌های بازار معرفی کرد که به ترتیب با قیمت ۳۰هزار و ۷۰۰هزار تومان به فروش می‌رسند. شاب نمایندگی فروش کارت‌های گرافیک TONB و GAIN WARD نیز ضمن اعلام ثبات نسبی قیمت کارت‌های گرافیک این شرکت مدل PCI-E ۸۵۰۰GT را جزو کارت‌های گرافیک جدید این شرکت معرفی کرد که با قیمت ۹۵هزار تومان فروخته می‌شوند.