مدیر کل امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار گفت: قطع یک طرفه تلفن‌همراه مشترکان که تاکنون تنها در تهران اجرا شده است از دوره آینده توزیع قبوض، در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود. «علی حمیدی» اظهار داشت: چنانچه مشترکان در تمامی استان‌ها نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکنند، از دوره آینده توزیع قبوض تلفن‌همراه آنها به مدت یک هفته یک طرفه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در این دوره توزیع قبوض، شرکت ارتباطات سیار قطع یک طرفه تلفن‌همراه مشترکان را به صورت موقت و آزمایشی در استان تهران راه‌اندازی کرده است. وی در خصوص وضعیت یک طرفه تلفن‌همراه مشترکان گفت: در صورتی که مشترکان صورت‌حساب خود را پرداخت نکنند و وصولی آنها به شرکت ارتباطات سیار نرسد، تلفن‌همراه آنها به مدت یک هفته به صورت یک طرفه خواهد بود؛ به گونه‌ای که ورودی خط مشترک باز خواهد ماند ولی امکان تماس از طرف مشترک با سایرین وجود نخواهد داشت. وی ادامه داد: پس از گذشت یک هفته در صورتی که مشترکان در طول یک هفته بدهی خود را پرداخت نکنند، خط به طور کامل قطع خواهد شد.

باجه‌های روزنامه‌فروشی میزبان کارت شارژ دولتی

اولین سرویس فروش اینترنتی کارت شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول تلفن‌همراه، در نمایشگاه تلکام ارائه می‌شود.

محمدمهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که فراخوان توزیع کارت‌های شارژ توسط بخش‌خصوصی از ۲۳ تا ۲۹ مهرماه داده شده است، گفت: توانایی‌ها و اقدامات گذشته شرکت‌های شرکت‌کننده در فراخوان مورد بررسی قرار گرفته است و انتخاب شرکت‌ها با توجه به شرایط اعلامی شرکت ارتباطات سیار، برنامه، توانمندی مالی، قدرت مدیریت شبکه و میزان گستردگی شبکه توزیع شرکت‌های مذکور صورت خواهد گرفت.

معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار با بیان این که احتمالا بخش‌خصوصی کار توزیع کارت‌های شارژ را در سوپرمارکت‌ها و باجه‌های روزنامه‌فروشی انجام می‌دهد، تاکید کرد: قیمت کارت‌های شارژ باید همان قیمت رسمی باشد و بیشتر از آن غیرقانونی است؛ در این مورد توسط سازمان‌های مربوطه و از جمله وزارت بازرگانی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نظارت انجام می‌گیرد و دقت بیشتر در این زمینه نیز جزو تعهدات ما است. این در حالی است که پیش از این فروش کارت شارژهای اپراتور اول در برخی از شهرها با بازارسیاه همراه بود و این شرکت نتوانست کنترلی در این بازار داشته باشد. پیش از این نیز ارائه کارت شارژ‌های تالیا و ایرانسل در بین باجه‌های روزنامه‌فروشی و سوپرمارکت‌ها باعث افزایش قیمت نهایی برای مصرف‌‌کنندگان شده بود.

واگذاری صفر تا صد قبوض تلفن‌همراه به پست

بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، کار صفر تا صد قبوض تلفن‌همراه به شرکت پست واگذار شد. محمد خواجه‌پور، معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این مطلب اظهار کرد: جلسه مشترکی میان مسوولان شرکت پست، مخابرات و معاونت توسعه و مدیریت برگزار و مقرر شد که کار صفر‌تا ۱۰۰ قبوض تلفن‌همراه در کل کشور به شرکت پست واگذار شود. وی افزود: این جلسه به علت بررسی برخی مشکلات در رساندن تعداد معدودی از قبوض تلفن به مشترکان و یافتن راه‌کاری برای برطرف کردن کامل مشکلات برگزار شد. او خاطر نشان کرد: بر همین اساس مقرر شد تا تمامی کارهای مربوط به قبوض تلفن‌همراه در سراسر کشور توسط شرکت پست انجام شود.