بازی‌های رایانه‌ای تولید شده در کشور حرفه‌ای نیست

مسوول مسابقه بازی‌های رایانه‌ای کنفرانس مهندسی رسانه و فوق دکترای تخصصی گرافیک کامپیوتری گفت: بازی‌های رایانه‌ای تولید شده در کشور حرفه‌ای نیست. «اعظم باستان‌فرد» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور محدود است و باید شرکت‌ها را تشویق به فعالیت در این زمینه کرد.

وی اظهار داشت: در بازی رایانه‌ای صدا، تصویر، متن، گرافیک کامپیوتری و انواع تکنیک‌های گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل فرهنگ‌های مدنظر در بازی را به مخاطب منتقل می‌کند.

وی بازی‌های رایانه‌ای را تجمیع انواع رسانه‌ها در یک بخش عنوان کرد و گفت: بازی رایانه‌ای، یک سیستم چند رسانه‌ای به شمار می‌رود.

باستان فرد، چندرسانه‌ای بودن بازی رایانه‌ای را بسیار با اهمیت دانست و ساماندهی و تولید بازی رایانه‌ای در کشور را موضوعی قابل توجه عنوان کرد.

مسوول مسابقه بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: شرکت‌کنندگان باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند و پس از ثبت‌نام، بازی‌های رایانه‌ای خود را به دانشکده صدا و سیما به آدرس خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش ارسال کنند.

باستان‌فرد افزود: هنگام ثبت نام، تولیدکننده بازی باید در مورد انگیزه و هدف از تولید آن توضیحاتی ارائه دهد.

کنفرانس مهندسی رسانه ۲۶تا ۲۸ آبان ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی Http://broadcast.iribu.ir مراجعه کنند.

بازی رایانه‌ای از آن جهت اهمیت‌دارد که در حال حاضر اغلب کودکان ایرانی با آن سروکار دارند و محتوای این بازی‌ها (خشونت، استرس و...) برای خانواده‌های ایرانی حایز اهمیت است و علاوه بر فواید بسیار آن، مشکلاتی را برای کودکان به وجود می‌آورد؛ به همین دلیل باید تولید و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای هدایت شود.