ممنوعیت استفاده از تلفن‌همراه برای معلمان هندی

مسوولان دولتی ایالت Tamil Nadu در هند، استفاده از تلفن‌همراه را برای معلمان در سر کلاس‌های درس ممنوع کردند. این اقدام پس از ممنوعیت استفاده از تلفن‌همراه از سوی دانش‌آموزان این شهر انجام گرفته است. به گزارش تالیانیوز، وزیر آموزش و پرورش Tamil Nadu در‌این‌باره گفت: «ما از معلمان مدارس شهر درخواست کرده‌ایم که از تلفن‌همراه خود سر کلاس‌های درس استفاده نکنند و یا در صورت امکان زمانی که در حال تدریس هستند، تلفن‌همراه خود را خاموش کنند.»

گفته می‌شود معلمان این شهر از این پس امکان برقراری تماس تلفنی سر کلاس‌های درس را نخواهند داشت. گفتنی است، معلمان می‌توانند تلفن‌همراه خود را روشن نگه دارند و یا در حالت سکوت قرار دهند؛ اما استفاده از تلفن‌همراه و مکالمات تلفنی سر کلاس‌های درس ممنوع اعلام شده است. کارشناسان آموزشی معتقدند، این رفتار می‌تواند باعث خشم و ناراحتی معلمان شود. علاوه بر این کنترل معلمان در حالی که سر کلاس درس هستند و این‌که این معلمان از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند یا خیر، نوعی بی‌احترامی‌ به معلمان محسوب می‌شود.

گفته می‌شود به منظور کنترل معلمان قرار است برخی دانش‌آموزان به صورت مخفیانه، اطلاعات مورد نظر را به دفتر آموزشگاه منتقل کنند.