نرم‌افزار سیستم ارسال پیام کوتاه فارسی با هدف ایجاد استاندارد خاص برای گوشی‌ها و تبدیل حجم پیامک فارسی به ۱۶۰ بایت از سوی شرکت ارتباطات سیار آماده شده است. محمدمهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار، ‌با اشاره به راه‌اندازی سیستم ارسال پیام کوتاه فارسی می‌گوید: این نرم‌افزار مراحل تست خود را پشت سر گذاشته و در تلاشیم تا آن را در نمایشگاه بین‌المللی تلکام که از ۶ آبان‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، آماده کنیم و ارائه دهیم. وی با بیان این‌که با این نرم‌افزار ارسال پیام کوتاه به زبان فارسی با حجم ۱۶۰ کاراکتر امکان‌پذیر خواهد شد، گفت: در این نرم‌افزار استاندارد خاصی را برای گوشی‌ها ایجاد می‌کنیم و حجم پیام کوتاه انگلیسی که حجم آن ۱۶۰ کاراکتر است، برای پیامک فارسی نیز ۱۶۰ کاراکتر می‌شود.

صدور مجوز واردات، به موبایل‌هایی که خط‌ فارسی را پشتیبانی کنند

به دنبال تذکر یکی از نمایندگان مجلس در مورد دستور صیانت جدی و فوری از زبان و ادبیات فارسی در دو وزارت‌خانه «ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «فرهنگ و ارشاد اسلامی» و سازمان صدا و سیما، محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نامه‌ای به هیات‌ رییسه مجلس شورای اسلامی به این تذکر پاسخ داده است که در مورد التزام دستگاه‌های اجرایی به ارسال و دریافت پیام کوتاه با خط فارسی و صدور مجوز ورود و ترخیص، تنها برای گوشی‌های تلفن همراه با قابلیت پشتیبانی خط فارسی با معاون اول رییس‌جمهور مکاتبه شده تا موضوع به صورت دو فوریتی در هیات دولت مطرح شود. همراه اولی‌ها تا دهم آبان تسویه حساب کنند. مشترکان همراه اول تا ۱۰ آبان ماه جاری فرصت دارند، نسبت به پرداخت بدهی این دوره خود اقدام کنند. روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار با ارسال پیامک به مشترکان همراه اول از توزیع قبض‌های کارکرد این دوره مشترکان خبر داد و آخرین مهلت پرداخت قبض‌ها دوره منتهی به اول مهر را پایان وقت اداری روز دهم آبان ماه جاری اعلام کرد.

تعداد SMS سنتر‌های موجود کافی است

معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار گفت: ظرفیت مراکزSMSC اپراتور اول بیش از تعداد مشترکان همراه اول است.محمدحسین فلاح اصغری، به موبنا گفته است در حال حاضر، شرکت ارتباطات سیار در صدد افزایش مراکز SMSC نیست و این مراکز جوابگوی نیاز کاربران همراه اول است. وی خاطر نشان کرد: شش مرکز SMSC در شبکه فعال هستند و دو مرکزی که در تهران و بابل وارد شبکه شده‌اند نیز به تدریج بارگذاری می‌شوند.

زیباسازی سایت‌های BTS در دستور کار اپراتور اول

سه مدل زیباسازی سایت‌های BTS میکرو از سوی شرکت ارتباطات سیار آماده شده است که به محض تایید و ارائه مجوز از سوی شهرداری اجرایی خواهد شد.حسن رضوی، معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار، در این باره به سیتنا می‌گوید: شرکت ارتباطات سیار، همچنان به دنبال زیباسازی سایت‌های BTS است تا به تناسب محیط‌‌هایی که سایت نصب شده است، زیباسازی نیز انجام شود. وی همچنین گفته است که هنوز نمونه‌ای برای این زیباسازی‌ها نداریم، اما برنامه‌‌ریزی لازم برای آنها صورت خواهد گرفت.