HP در صدر ایستاده است

بازار دیجیتال- چاپگر یکی از تجهیزات جانبی کامپیوتر است که امروزه در انواع مختلفی چون لیزری، جوهرافشان، سوزنی، چند کاره و... در بازار موجود است. اگرچه وجود این کالا در ادارات، شرکت‌ها و منازل کاربران اهمیت زیادی دارد، اما طی سال‌های اخیر با عرضه چاپگرهای چند کاره به بازار، خرید و فروش انواع تک‌کاره این کالا تا حدودی دستخوش رکود شده است.

البته فعالان بازار معتقدند، درصد افت آمار خرید و فروش چاپگرهای تک‌کاره نسبت به سایر تجهیزات کامپیوتری که انواع چندکاره آنها نیز در بازار موجود است، در حد قابل توجهی کمتر است. چرا که بسیاری از ادارات و حتی کاربران خانگی این دستگاه که تعداد چاپ روزانه آنها بالا است، ترجیح می‌دهند از چاپگرهای تک‌کاره استفاده کنند.احمدی، یک فروشنده انواع چاپگر در این زمینه می‌گوید: در حال حاضر شرکت‌های مختلفی چون Canon، HP، EPSON، Samsung و... به تولید وعرضه چاپگر می‌پردازند که در این بین چاپگرهای HP از فروش بالاتری برخوردارند.

وی نرخ متوسط چاپگرهای Canon را حدود ۱۷۰ تا یک‌میلیون و ۴۵۰هزار تومان، نرخ چاپگرهای HP را بین ۱۷۰هزار تا ۷میلیون تومان و نرخ چاپگرهای EPSON را بین ۷۰ هزار تا یک‌میلیون و ۷۰هزار تومان اعلام کرد.

فروشندگان این کالا از ثبات نسبی قیمت این کالا طی دو ماه اخیر خبر دادند و معتقدند این قیمت‌ها طی سه تا چهار ماه گذشته در حدود ۲ تا ۵درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که «سرزمین سبز» نمایندگی فروش چاپگرهای HP از تغییر قیمت‌های خود طی یک تا دو روز آینده خبر داد.