W950، شبحی سر به زیر

بازار دیجیتال- ظهور نسل جدید گوشی‌های تلفن‌همراه علاوه بر آنکه محاسنی را به دنبال دارد، معایبی را نیز پیش‌روی برخی از کاربران و اماکن خاص قرار می‌دهد. شاید به جرات بتوان گفت که بیش از ۶۰درصد گوشی‌های موجود در بازار قابلیت عکاسی و فیلمبرداری را دارند. به کارگیری این فناوری باعث ظهور فناوری‌های دیگری در بخش تولیدات گوشی تلفن‌همراه شده است که در این بین می‌توان به افزایش حافظه‌های داخلی و جانبی، بلوتوث و نرم‌افزارهای مختلف برای پخش صوت و تصویر اشاره کرد. اما در این بین هستند افراد مختلفی که به تناسب نوع شغلی که دارند و محلی که در آن کار می‌کنند، نمی‌توانند از گوشی‌های دوربین‌دار استفاده کنند، اما تمایل زیادی به استفاده از حافظه‌های جانبی پخش موزیک یا حتی بلوتوث در گوشی‌های خود را دارند. برای این دسته از معتادان فناوری، W۹۵۰ سونی‌اریکسون را پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی اوایل سال ۲۰۰۶ با ۱۱۲ گرم وزن و در ابعاد ۱۵×۵۴×۱۵۶ میلیمتر تولید شده و به علت عدم به کارگیری دوربین به گوشی سربه‌زیری تبدیل شده است. در صورتی که باتری گوشی شارژ کامل باشد تا ۷ساعت و ۳۰دقیقه می‌توانید با آن مکالمه داشته باشید.

حافظه داخلی W۹۵۰،ا۴ گیگابایت است و کاربر می‌تواند با استفاده از بلوتوث، اینفرارد، USB و GPRS با سایر فناوری‌های روز ارتباط داشته باشد. این گوشی همچنین قابلیت پخش موزیک، به کارگیری نرم‌افزارهای آفیس موبایل، رادیو، ضبط صدا و آیفون را دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع TFT و قابل لمس بوده و کیفیت آن ۳۲۰×۲۴۰ پیکسل است. سیستم عامل W۹۵۰ ۷۹/۱ ا، Symbian و VIQ۳ است. رنگ این گوشی بنفش تیره است، اما در برخی از قسمت‌های بدنه خطوطی نارنجی‌رنگ که مشخصه اصلی گوشی‌های سری w سونی اریکسون است، سادگی چشم‌نوازی را به این گوشی هدیه داده است. براساس یک نظرسنجی از بین ۸ هزار و ۳۱۵نفر، W۹۵۰ توانسته در سه بخش طراحی، قابلیت و عملکرد از ۱۰نمره کامل به ترتیب ۹/۷، ۸/۷ و ۹/۷ امتیاز را کسب کند.

به دلیل نداشتن دوربین، استقبال چندانی از W۹۵۰ در بازار تلفن‌همراه ایران صورت نگرفته است، اما با این حال این گوشی با قیمتی در حدود ۴۰۰هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.