به دنبال بروز مشکلی در سیستم شارژینگ مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری در شهرستان گناوه و غیر فعال شدن این سیستم، هزینه‌ای از سیم‌کارت‌های مشترکان کسر نمی‌شود و همین مساله باعث شد تا در مدت غیرفعال بودن سیستم شارژینگ، این سیم‌کارت‌ها با قیمت بالایی در بازار این شهرستان خرید و فروش شوند اما به گفته مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران مشکل به وجود آمده، شناسایی و برطرف شده است. داود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت این مساله اظهار کرد: سیستم شارژینگ این شهرستان به دلیل مشکلی که در یکی از سوئیچ‌هایی که در بخش IN به وجود آمده بود، برای مدت کوتاهی غیرفعال شد که این مساله بعد از دو تا سه روز شناسایی و برطرف شد. او درباره این که با توجه به عمل نکردن سیستم شارژینگ در این مدت، هزینه‌ای از سیم‌کارت‌های مشترکان کسر نشده است، گفت: این مشکل به دلیل کم‌بودن مشترکان در این شهرستان خود را کمی دیرتر نشان داد، زیرا شبکه به طور کلی از نقطه مرکزی و مراکز سوئیچ چک و کنترل و از طریق دستگاه‌های ویژه و شبکه‌های مرکزی نظارت می‌شود اما در نقاطی که تعداد مشترکان بیشتر باشد این موضوع به سرعت خود را نشان می‌دهد.

تشکیل ستاد ویژه جذب سرمایه‌های خارجی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل ستاد ویژه جذب و رفع ابهامات احتمالی در سرمایه‌گذاری خارجی در مخابرات ایران خبر داد.

طبق معمول محمد سلیمانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اوایل ماه جاری ستادی ویژه در شرکت مخابرات ایران در جهت تشویق سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در عرصه مخابرات کشور و رفع ابهامات احتمالی تشکیل شده است. وی با بیان اینکه استقبال خوبی از سهام شرکت مخابرات ایران در زمستان صورت خواهد گرفت، افزود: چنانچه مصوبه دولت مبنی بر عرضه بلوکی سهام، شامل مخابرات شود، شرکت‌های خارجی می‌توانند تا ۴۹‌درصد سهام آن را خریداری کنند.

تعیین نرخ پیامک باز هم عقب افتاد

نشست کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره وضعیت پیام کوتاه تلفن‌همراه که قرار بود هفته گذشته برگزار شود، به هفته آینده موکول شد. یک مقام آگاه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: پیش از این بنا بود که نشست اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعیین تعرفه SMS هفته گذشته برگزار شود که برگزار نشد و این هفته نیز برگزار نمی‌شود. وی در خصوص علت تعویق نشست کمیسیون تنظیم مقررات تصریح کرد: برگزاری چنین نشستی نیازمند هماهنگی کامل میان کلیه اعضای کمیسیون است تا هم وقت اعضا هماهنگ شود و هم هماهنگی‌های لازم صورت گیرد. این مقام آگاه، اظهار امیدواری کرد که نشست فوق با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هفته آینده برپا شود.

از گوشی‌های ایرانی چه خبر

مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC )گفت: برای ورود به فاز CKD تولید گوشی تلفن‌همراه مترصد ثبات قوانین در کشور هستیم.محمد ابراهیم مطلع در گفت‌وگو با «موبنا» با تاکید بر استقبال بازار از گوشی تلفن‌همراه ساخت ITMC اظهار داشت: عرضه و توزیع گوشی‌های ساخت کارخانجات مخابراتی بالغ بر یک ماه است که آغاز شده و هم اکنون ۳ مدل از این گوشی‌ها در بازار موجود است.وی ادامه داد: برای گسترش تولید داخل در کشور به زودی مدل‌های بیشتری از این گوشی به بازار عرضه خواهد شد.مهندس مطلع گفت: تولید گوشی تلفن‌همراه به صورت CKD نیازمند تثبیت قوانین فعلی در بخش تولید است و ما نیز مترصد ثبات این قوانین هستیم.وی با اشاره به تغییرات تعرفه‌ای و تاکید بر اجرای طرح رجیستری سریال گوشی‌های وارداتی و اقدامات دولت برای جلوگیری از گوشی‌های قاچاق به کشور تصریح کرد: تثبیت این قوانین ضریب اطمینان سرمایه‌گذاری در کشور را افزایش می‌دهد.