اقبال بلند فروش اسکنرهای تخت

بازار دیجیتال- اسکنر یکی از تجهیزات جانبی کامپیوتر است که طی سال‌های اخیر با استقبال زیادی مواجه است. اگرچه با ورود دستگاه‌های چندکاره که علاوه بر اسکن متون و تصاویر، عملیاتی چون کپی، چاپ و ارسال اسناد (فاکس) را نیز انجام می‌دهند، بازار خرید و فروش اسکنرهای تک‌کاره تا حدودی راکد شده است، اما با این وجود نمی‌توان منکر نقش این کالا شد.

فعالان بازار خرید‌ و فروش این کالا اسکنرهای تخت را جزو پرفروش‌های بازار می‌دانند که در مارک‌های مختلفی چون Epson، Hp، Canon و ... در بازار موجود هستند.

شادمان، یک فروشنده تجهیزات کامپیوتری در پاساژ پایتخت در این زمینه می‌گوید: در حال حاضر اکثر اسکنرهای تک‌کاره موجود در بازار از نوع تخت هستند که علت این نامگذاری به این دلیل است که سطح اسکنر تخت است و استفاده از آن نسبت به سایر اسکنرها راحت‌تر است.

به گفته وی، در این نوع اسکنرها، تصویر مورد نظر برای اسکن روی سطحی تخت و بین صفحه‌ای، شیشه‌ای قرار می‌گیرد و سپس با فشار یک دکمه عملیات اسکنر تصاویر یا متون انجام می‌شود.

این فروشنده، اسکنرهای Sheet-fed و دستی را از انواع دیگر اسکنرهای موجود در بازار معرفی می‌کند که نسبت به اسکنرهای تخت، فروش پایین‌تری دارند چرا که اسکنرهای تخت قابلیت اسکن انواع متن و تصویر را به راحتی داشته اما اسکنرهای

sheet- fed با توجه به نیاز کاربران طراحی شده است. این اسکنرها بیشتر برای اسکن متون مناسب هستند.

«صبحی»، یک فروشنده دیگر قیمت متوسط انواع اسکنر را در بازار بین ۵۰هزار تا ۱۰۰هزار تومان اعلام کرد و گفت: اسکنرهای حرفه‌ای دارای قیمت بالاتری حدود ۴۰۰هزار، یک میلیون تومان و گاه بیشتر هستند.

این فروشنده معتقد است، در حال حاضر اسکنرهای HP و EPSON در بازار از فروش بالایی برخوردارند.

وی مدل‌های V۱۰۰ و V۱۰ را از اسکنرهای جدید و پرفروش EPSON معرفی کرد که به ترتیب با قیمت ۱۱۷هزار و ۹۳هزار تومان به فروش می‌رسند.

مدل ۴۸۵۰C نیز به عنوان اسکنر پرفروش HP در بازار معرفی شد که قیمتی حدود ۱۲۵هزار تومان دارد.

فعالان بازار همچنین به ثبات قیمت انواع اسکنر طی یک ماه اخیر اشاره کرده و می‌گویند: این قیمت‌ها طی سه ماه اخیر در حدود ۲ تا ۵درصد کاهش یافته است.