بازار دیجیتال- با به پایان رسیدن رکود قیمت سیم‌کارت که با آغاز ماه مبارک رمضان شروع شده بود، بازار این کالا دچار تغییر شد.

روز گذشته فعالان بازار از افزایش قیمت سیم‌کارت در نقاط مختلف تهران خبر دادند. تاخیر در عرضه سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی همراه اول و افزایش خرید و فروش این کالا در بازار، اصلی‌ترین دلیل این افزایش قیمت عنوان شده است.
این افزایش قیمت در میان سیم‌کارت با کدهای 3 و 4 بوده است که به ترتیب با قیمت 500 و 400هزار تومان به فروش رسیدند. این کدها نسبت به روزهای گذشته 20هزار تومان افزایش قیمت نشان داده‌اند. همچنین این افزایش قیمت در میان کدهای 5 و 7 نیز وجود داشته است که با افزایش قیمت 10هزار تومانی به ترتیب با قیمت 420 و 370هزار تومان خرید و فروش شدند.در بازار خرید و فروش سیم‌کارت‌های اعتباری نیز قیمت سیم‌کارت‌های تالیا و ایرانسل بدون هیچ تغییر و تحولی با همان قیمت‌های سابق خود خرید و فروش شدند.اما وضعیت بازار خرید و فروش سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا به گفته فعالان بازار همچنان بی‌رونق است و در‌حال‌حاضر سیم‌کارت‌های صفر و کارکرده تالیا به ترتیب با قیمت 60 و 35هزار تومان به فروش می‌رسد. در این بین قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی (0919) با افزایش قیمت 5 تا 10هزار تومانی با قیمتی بین 65 تا 75هزار تومان خرید و فروش می‌شوند. آنتن‌دهی مناسب این سیم‌کارت در تمام کشور و همچنین تقاضای زیاد مردم برای خرید این نوع سیم‌کارت‌ یکی از دلایل اصلی این افزایش قیمت اعلام شده است.