واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول تابع شرایط فنی و توسعه شبکه تلفن همراه در کشور است. محمدمهدی عطوفی با بیان مطلب فوق، تاخیر در واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول را ناشی از محدودیت‌های موجود در ظرفیت شبکه تلفن همراه کشور دانست.

وی در گفت‌وگو با موبنا، خاطر نشان کرد: شرکت ارتباطات سیار در تمامی برگه‌های ثبت‌نامی به طور مستقیم به متقاضیان یادآوری کرده است که در صورت فراهم بودن ظرفیت کافی در شبکه سیم‌کارت‌های اعتباری ظرف ۳۰ تا ۴۵ روز توزیع می‌شود.

شرکت ارتباطات سیار پیش از این اعلام کرده بود که حداکثر ۴۵ روز پس از ثبت‌نام، سیم‌کارت‌های اعتباری را تحویل مشترکان دهد اما این در حالی است که با وجود گذشت سه ماه از ثبت‌نام هنوز هم در برخی از استان‌های کشور واگذاری صورت نگرفته است.

GPRS همراه اول در انتظار ابلاغ

همان طور که پیش از این نیز گفته شده بود، صاایران به عنوان برنده مناقصه GPRS همراه اول انتخاب شده است اما این موضوع هنوز توسط شرکت ارتباطات سیار به این شرکت ابلاغ نشده است.

پیش از این وفا غفاریان به صاایران برای عدم ارائه برخی تعهدات به شرکت ارتباطات سیار هشدار داده بود.

با این حال و با ادامه تاخیر در انتخاب و اعلام برنده نهایی این مناقصه هنوز مشخص نیست اجرای این پروژه چه زمانی آغاز خواهد شد و این در حالی است که پیش از این پایان آبان ماه سال جاری زمان نهایی بهره‌برداری از این سرویس اعلام شده بود.

شهرداری به دنبال راه‌اندازی شبکه تلفن همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین کنفرانس بین‌المللی شهرداری الکترونیکی، زیرساخت‌‌های ارتباطی کشور را خوب ارزیابی کرد و عنوان داشت: اگر کسی برای استفاده از این زیرساخت‌ها به مخابرات مراجعه کند جواب منفی نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ مخابراتی زمانی که در سطح کلان باشد سودده خواهد بود و به همین منظور از شهرداری‌ها می‌خواهم سراغ ایجاد شبکه مستقل نروند.