فلترون جایگزین هایترون شد

بازار دیجیتال - اگر در مدت اخیر دنبال خرید یا تعویض تلویزیون خود بوده‌اید شاید به این موضوع پی برده‌اید که تمام تلویزیون‌های موجود در فروشگاه‌ها را تلویزیون‌های صفحه تخت (فلترون) تشکیل می‌دهند و کمتر می‌شود تلویزیون‌های صفحه نیمه تخت یا همان (هایترون) را یافت. انواع تلویزیون‌های CRT موجود در بازار با نام‌های اسلیم، سوپر اسلیم، والتراسلیم، هایترون و فلترون در بین فروشندگان لوازم صوتی و تصویری شناخته می‌شوند.

اگر بخواهیم معنی درستی از اصطلاح تلویزیون‌های سری اسلیم داشته باشیم می‌توان آنها را با عنوان تلویزیون‌های لامپ تصویر‌داری دانست که اندازه لامپ تصویر آنها در شکل کوچک بسیار کوچک و فوق کوچک طراحی شده است.

همچنین تلویزیون‌های هایترون و فلترون که سهم بیشتری از بازار تلویزیون‌های CRT را در اختیار دارند به شکل تلویزیون‌های صفحه نیمه تخت و صفحه تمام تخت به بازار ارائه شده‌اند.

در حال حاضر انواع و اقسام تلویزیون‌های صفحه تخت با مارک‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند که هر یک از شرکت‌ها نام خاصی را برای تلویزیون‌های خود در نظر گرفته‌اند.

به طور مثال، تلویزیون‌های صفحه تخت (فلترون) سامسونگ با عنوان «فلت» در بازار شناخته می‌شود و تلویزیون‌های ال‌جی به نام «پلانو» معروف هستند، تلویزیون‌های صفحه تخت سونی نیز با نام «وگا» معرفی می‌شوند و «تائو»(TAU) عنوان تلویزیون‌های صفحه‌تخت پاناسونیک است.

به گفته یکی از فعالان بازار لوازم صوتی و تصویری در خیابان جمهوری، خرید‌و‌فروش انواع تلویزیون‌های صفحه‌ نیمه‌تخت (هایترون) نسبت به فلترون بسیار کاهش یافته است.

به عبارتی می‌توان گفت ورود این نوع تلویزیون‌ها از طریق شرکت‌های واردکننده کمتر صورت می‌گیرد.

به اعتقاد وی، علت این امر کاهش تقاضا برای این تلویزیون است اما تلویزیون‌های هایترون تنها به این دلیل از گردونه تلویزیون‌های روز خارج نشده‌اند، بلکه می‌توان این حذف را از این جنبه که تولیدات آن برای کمپانی سازنده صرفه اقتصادی نداشته هم

بررسی کرد.

در عین حال که واردات هایترون یا میان تلویزیون‌های صفحه‌ نیمه‌تخت تا حدودی متوقف شده است بعضی از کارخانه‌های داخلی که تلویزیون‌ها را مونتاژ می‌کنند هنوز تعداد معدودی از این تلویزیون‌ها را تولید می‌کنند.