لپ‌تاپ گران نشد

بازار دیجیتال - در حالی که فعالان بازار خرید و فروش لپ‌تاپ افزایش نرخ انواع لپ‌تاپ را طی روزهای پس از عید فطر پیش‌بینی می‌کردند شاهد ثبات نسبی قیمت این کالا پس از ماه رمضان هستیم. برخی از فروشندگان علت این امر را به هم خوردن جریان طبیعی خرید و فروش لپ‌تاپ می‌دانند و می‌گویند: برای بازگشت مجدد این جریان طبیعی، حدود یک تا دو هفته زمان لازم است.

از طرفی برخی از فروشندگان در پاساژ پایتخت از رشد نسبی قیمت انواع لپ‌تاپ خبر می‌دهند و علت این امر را ورود مدل‌های جدید طی روزهای اخیر می‌دانند.

این در حالی است که نمایندگی‌های فروش در این زمینه می‌گویند به‌رغم ورود مدل‌های جدید به علت جو بازار، هیچ تغییری در نرخ لپ‌تاپ‌های خود اعمال نکرده‌ایم.

شرکت گسترش همراه نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های HP یکی از شرکت‌هایی است که از ثبات قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت طی یک هفته اخیر خبر می‌دهد و می‌گوید: به‌رغم ورود مدل‌های جدیدی چون DV۶۵۶۰ به بازار هیچ تغییری در نرخ لپ‌تاپ‌های خود اعمال نکرده‌ایم.

ایران رهجو، زیگورات، آفتاب شرق، امرتات و... نیز از ثبات نسبی نرخ لپ‌تاپ‌های خود طی یک هفته اخیر خبر دادند.

در مقابل شرکت مگانت، یکی دیگر از نمایندگی‌های فروش لپ‌تاپ‌های سونی، از افت ۵۰ تا ۱۰۰هزار تومانی قیمت لپ‌تاپ‌های سونی طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: این شرکت لپ‌تاپ‌های جدید خود را طی یک هفته تا ده روز اخیر وارد کشور کرده است و با کاهش نرخ لپ‌تاپ‌های خود درصدد فروش سریع‌تر آنها برآمده است.

این نمایندگی لپ‌تاپ‌های سری FZ و TZ را جزو لپ‌تاپ‌های جدید بازار معرفی کرد که لپ‌تاپ‌های سری TZ به جای سری TX وارد بازار شده‌اند.

مدل VGN-TZ ۱۷GN یکی از لپ‌تاپ‌های جدید این سری است که ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده

Centrino core ۲Duo ۱/۲۰GHZ، رم ۱GB، حافظه ۱۰۰GB و صفحه‌نمایش ۱/۱۱ اینچی از نوع WXGA دارد. این لپ‌تاپ به کارت گرافیکی بر مبنای چیپ‌ست Geforce ۷۴۰۰ با حافظه MBن۳۱۹ مجهز است و با قیمت یک میلیون و ۸۳۰هزار تومان فروخته می‌شود.

مگانت همچنین مدل VGN SZ ۳۴۰ Plo را از لپ‌تاپ‌های پرفروش سونی در بازار معرفی کرد.

این لپ‌تاپ به یک پردازنده Core Duo ۲/۰، حافظه ۱۲۰GB، رم ۱GB و صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچی از نوع WXGA مجهز است و با حدود ۶۰هزار تومان افت قیمت با نرخ یک میلیون و ۵۹۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

شرکت زیگورات، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های Dell نیز از ثبات قیمت لپ‌تاپ‌های این شرکت طی یک هفته اخیر خبر داده و مدل ۱۳۳۰ از سری xps را از لپ‌تاپ‌های تازه‌وارد این شرکت در بازار معرفی می‌کند.

مدل ۱۳۳۰ دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازنده Duo۲ن۲/۲،حافظه SGBن+۱۶۰، رم ۲۰۴۸MB و صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچی از نوع WXGA است. این لپ‌تاپ با قیمت یک میلیون و ۷۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.