با کاهش قیمت پهنای باند اینترنت شرکت‌ها نمی‌توانند قیمت ارائه سرویس ADSL را کاهش دهند، زیرا در این صورت متضرر شده و مجبور می‌شوند از جیب خود هزینه کنند. هادی مهمانی، مدیر یک شرکت اینترنتی، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان، با بیان این مطلب و با اشاره به وضعیت پهنای باند اینترنت و این که مشکلی در زمینه کمیت پهنای باند در کشور وجود ندارد، اظهار کرد‌: مشکل اصلی شرکت‌های اینترنتی در زمینه میزان پهنای باند نیست بلکه کیفیت نامناسب آن است‌، کیفیت همیشه با نوسان رو‌به‌رو بوده و از کیفیت مناسبی در این زمینه برخوردار نیستیم، اما با این حال نسبت به سال‌های گذشته کیفیت‌مان بهبود یافته است.

وی ادامه داد: شرکت‌های ISP بر حسب نیاز خود درخواست‌های متفاوتی در زمینه پهنای باند دارند به عنوان مثال این شرکت ماهانه در حدود ۱۲ تا ۲۰ مگ‌ پهنای باند نیاز دارد.

مهمانی درباره پایین بودن سرعت اینترنت در کشور و نامناسب بودن ارائه پهنای باند اینترنت در شهرهای کوچک گفت: متاسفانه در کشور، زیرساخت وضعیت مناسبی ندارد و این موضوع ارتباطی به فیبر نوری ندارد و در بحث ADSL (اینترنت پرسرعت) مسیرهای مخابرات و بستری که این سرویس از آن طریق به دست مشتری می‌رسد، خراب است.

این مدیر شرکت اینترنتی ادامه داد: در شهرهای کوچک مسیر انتقال ضعیف است و در برخی موارد نیز میزان پورت در آن شهرها کمتر است و دلیل اصلی این موضوع را باید از مخابرات پرسید.

او درباره قیمت پهنای باند اینترنت و این که چرا کاهش قیمت در این زمینه تاثیری در کاهش قیمت ارائه سرویس ADSL نداشته و فقط کاهش ناچیزی در قیمت کارت‌های اینترنت برای کاربران نهایی داشته است، اظهار کرد: پهنای باند در ISPها، هزینه زیادی را شامل نشده و شاید در حدود ۲۰ تا ۳۰‌درصد هزینه‌ها را شامل شود، بنابراین با کاهش قیمت آن تاثیر چندانی را در قمیت کارت‌ها برای کاربران نخواهیم داشت، زیرا شرکت‌ها علاوه بر این هزینه، هزینه‌های دیگری نیز دارند.