رشد قیمت مادربوردهای پرفروش

بازار دیجیتال- رشد قیمت برخی از مادربوردهای موجود در بازار اتفاقی است که طی چند روز اخیر، بازار خرید و فروش این کالا در پی کاهش عرضه با آن مواجه شده است. طبق اعلام آواژنگ، نمایندگی فروش مادربوردهای گیگابایت، مادربورد PLS۳ گیگابایت طی چند روز گذشته به علت کاهش عرضه به بازار با افزایش یک تا دو هزار تومانی قیمت مواجه شده‌‌‌ است.

این در حالی است که سایر مدل‌های مادربوردهای گیگابایت با همان قیمت سابق به فروش می‌رسند.

آینده سیما، یکی از نمایندگی‌های فروش مادربورد Asus نیز از رشد قیمت برخی از مادربوردهای این شرکت طی دو تا سه روز گذشته خبر می‌دهد و می‌گوید: در حال حاضر مادربوردهای سری کماندوی Asus جزو پرفروش‌های بازار به حساب می‌آیند که با قیمتی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

این نمایندگی از ثبات قیمت سایر مدل‌های مادربورد در بازار خبر می‌دهد و می‌گوید: به احتمال زیاد با عرضه مدل‌های جدید به بازار و نیز عرضه مجدد مدل‌های پرمتقاضی، شاهد برگشت قیمت این مادربوردها به نرخ سابق خواهیم بود.

علی اشکانی، یک فروشنده تجهیزات کامپیوتری در پاساژ پایتخت نیز از ثبات قیمت اکثر مادربوردهای موجود در بازار خبر می‌دهد و می‌گوید: به‌رغم پیش‌بینی فعالان بازار در مورد رشد قیمت انواع تجهیزات کامپیوتری پس از عید فطر، شاهد ثبات نسبی این قیمت‌ها در بازار هستیم.

به گفته وی سری جدید مادربوردها طی روزهای آینده وارد بازار می‌شود که این اتفاق به احتمال زیاد باعث تغییراتی در قیمت این کالاها خواهد شد.

فعالان بازار همچنین از ثبات قیمت انواع رم و کارت گرافیک در بازار خبر داده و معتقدند این ثبات قیمت به علت کاهش تقاضا و عدم عرضه مدل‌های جدید به بازار رخ داده است.

«هرمزی» یکی دیگر از فروشندگان تجهیزات کامپیوتری در پاساژ پایتخت، مدل KVR۶۶۷D۲N۵K۲ را از رم‌های پرفروش KING STON در بازار معرفی کرد که فرکانس آن ۶۶۷ مگاهرتز است و با قیمت ۳۶هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی مدل VALUE SINGLEن۸۰۰ را نیز یکی از رم‌های پرفروش یک گیگابایتی GEIL در بازار معرفی کرد که با قیمت ۷۵هزار تومان به فروش می‌رسد.

تک دیتا کامپیوتر، نمایندگی فروش رم‌های GEIL همچنین مدل ۸۰۰BLACK DRAGON DUAL را که یک رم ۴ گیگابایتی از این برند است نیز به عنوان یکی از رم‌های پرفروش این شرکت معرفی کرد که قیمت آن حدود ۳۴۵هزار تومان است. این نمایندگی از افت ۲درصدی قیمت رم، طی یک ماه اخیر خبر می‌دهد و علت آن را بازار نامساعد خرید و فروش این کالا معرفی کرد.