تعرفه پیامک زیر 10تومان

این داستان پیشنهاد کاهش تعرفه مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. پیشنهاد کاهش تعرفه مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی اصلاح و به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شد که بر این اساس نرخ مکالمه سیم‌کارت‌های اعتباری در صورت تصویب از ۶۷‌تومان به ۵۸تومان می‌رسد. وفا غفاریان، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب ‌درباره این که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیشنهاد کاهش تعرفه مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری را به علت آنکه این کاهش بر اساس مصوبه مربوطه نبوده تصویب نکرده است، اظهار کرد: زمانی که شرکت ارتباطات سیار طرح پیشنهاد تعرفه مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری را به مجمع مخابرات ایران ارسال کرد، موضوع فلت استانی تعرفه‌ها مطرح بود که به تناسب آن باید تعرفه مکالمات تلفنی افزایش پیدا می‌کرد و با توجه به این مساله کاهش تعرفه بر این مبنا در نظر گرفته شده و به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شد.

از اپراتورها راضی‌ام! از شرایط موجود نه!

وفا غفاریان، همچنین در گفت‌وگو با سیتنا، در ارزیابی خود از عملکرد دو اپراتور همراه اول و ایرانسل و شرکت تالیا، اظهار داشت: توسعه سریع شبکه ظرف یک‌سال و افزایش مشترکان از ۸‌میلیون به ۱۹‌میلیون و رفع نسبی معضل کیفیت شبکه، از جمله اقدامات بزرگ اپراتور اول محسوب می‌شود. غفاریان، با اشاره به عملکرد پیمانکاری تالیا گفت: در کل، کیفیت شبکه تالیا در مناطق دارای پوشش مناسب است.

وی افزود: از هر دو اپراتور اول و دوم و تالیا راضی هستم، اما این به معنی «نبودن کارهای نکرده» نیست. غفاریان، در پایان تصریح کرد: درحال حاضر، از میانگین ضریب نفوذ تلفن همراه در دنیا عقب هستیم و من نیز از شرایط موجود راضی نیستم، اما تلاش‌های اپراتورها خوب بوده است.

BTSهای تهران دولایه شدند

معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار از دو فرکانس شدن (دولایه شدن )آنتن‌های BTS در استان تهران خبر داد.«سید حسن رضوی» در گفت‌و‌گو با «موبنا» در پاسخ به این پرسش که چنانچه شرکت ارتباطات سیار با شهرداری برای نصب آنتن‌های BTS به توافق نرسد، این شرکت در زمینه واگذاری‌ها در ابتدای فصل پاییز با مشکل مواجه می شود، تصریح کرد: شرکت ارتباطات سیار قادر است در شرایط بحرانی با روش‌های گوناگون به فعالیت خود ادامه دهد. رضوی

خاطر نشان کرد: شرکت ارتباطات سیار به منظور افزایش ظرفیت به جای نصب آنتن‌های BTS جدید، سایت‌های موجود خود را دوفرکانسه کرده است.

وی افزود: در شرایط فعلی تمامی سایت‌های موجود در استان تهران دو لایه شده‌اند به گونه‌ای که تا پیش از این تمامی آنتن‌های BTS دارای لایه فرکانسی ۹۰۰ بودند ولی هم‌اکنون تمامی آنها با لایه فرکانس‌های ۱۸۰۰ فعال هستند.

تعرفه sms بین ۹۰ تا ۱۰۰ریال

یک مقام آگاه در سازمان تنظیم مقررات گفت: تعدیل نرخ پیامک در جلسه هفته آینده کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می‌شود و تعرفه نهایی آن اعلام خواهد شد.وی به «موبنا» گفت: سازمان تنظیم مقررات درصدد است، تعرفه پیام کوتاه اپراتور اول را تا حدی کاهش دهد که هم به نفع مشترکان باشد وهم این اپراتور متضرر نشود. وی ادامه داد: از آن جایی که سرویس پیام کوتاه درآمد قابل توجهی برای مخابرات دارد کاهش بیش از اندازه تعرفه آن منطقی نیست. این مقام آگاه با بیان این که تعرفه پیامک بین ۹۰ تا ۱۰۰ریال بدون احتساب ۶درصد مالیات در نظر گرفته شده است، یادآور شد: رقم نهایی نرخ sms پس از تشکیل جلسه کمیسیون تنظیم مقررات اعلام خواهد شد.