مطالبه حق‌السهم سیم‌کارت‌های اعتباری

تاکنون از پرداخت حق‌السهم ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی به دفاتر خدمات ارتباطی خبری نشده است. عبدالمجید امین با بیان خبر فوق به موبنا گفته است: شرکت ارتباطات سیار از ابتدای ثبت‌نام در این دوره مدعی پرداخت حق‌السهم دفاتر به صورت ماهانه بوده که این امر در زمینه ثبت‌نام‌های اینترنتی به طور کامل تحقق نیافته است. امین با اشاره به این موضوع که دفاتر خدمات ارتباطی آمار تمامی ثبت‌نام‌ها را در کوتاه‌ترین زمان در اختیار شرکت ارتباطات سیار قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد، بهتر است این شرکت حق‌السهم دفاتر را به صورت ماهانه پرداخت کند.

مشترکان مخابرات باید از خصوصی‌سازی منتفع شوند

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات گفته، چنانچه ودایع مشترکان مخابرات به سهام تبدیل نشود به طور قطع به آنها بازگردانده نخواهد شد. مومن باا... با بیان اینکه ودایع مردم به صورت سپرده در اختیار مخابرات قرار دارد، اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی تاکنون نتیجه قطعی در خصوص تبدیل ودایع مشترکان مخابرات به سهام ارائه نکرده و تنها یک مقام در این سازمان تبدیل ودایع به سهام را منتفی اعلام کرده است.وی با تاکید به اینکه باید تصمیم جدی در خصوص ودایع مردم گرفته شود، افزود: آنچه مسلم است آنکه، ودایع مردم تاکنون به عنوان امانت در نزد مخابرات بوده و باید پس از خصوصی‌سازی تکلیف آن مشخص شود. به اعتقاد معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات با توجه به اینکه از ودایع مشترکان تاکنون جهت توسعه شبکه مخابراتی کشور سرمایه‌گذاری شده است و این امر درآمدزایی کشور را در بر داشته در نتیجه مشترکان نیز باید از خصوصی‌سازی مخابرات منتفع شوند.

بازهم اختلال، باز هم تکذیب

در حالی که بسیاری از مشترکان همراه اول در روز عید فطر با اختلال در ارسال پیامک مواجه بودند، اما محمدحسین فلاح اصغری معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار، از ارسال و دریافت بالغ بر ۹۰میلیون پیام کوتاه توسط مشترکان همراه اول در روز عید فطر خبر داد و این آمار را نشان از وضعیت مطلوب شبکه عنوان کرد. این در حالی است که اکثر مشترکان این اپراتور از وضعیت شبکه تلفن‌همراه در دو روز گذشته گله‌مند بوده و معتقدند که در ارسال پیامک شاهد مشکلات متعدد بودند.

تکلیف تالیا با خصوصی‌سازی مشخص می‌شود

صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمایه‌گذار جدید تالیا گفت: در شرایط فعلی در خصوص تالیا تصمیمی نخواهیم گرفت و منتظریم تکلیف تالیا با خصوصی سازی مشخص شود. به گفته فیضی، تالیا با دو تا سه سرمایه‌گذار مذاکراتی انجام داده است، اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته که در نهایت با کدام یک از آنها همکاری خواهد کرد. جلسات حل اختلاف تالیا از چندی پیش در کمیسیون تنظیم مقررات و با حضور نمایندگان مخابرات ایران و تالیا در حال برگزاری است که نتیجه آن به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات هنوز مشخص نشده و این جلسات ادامه دارد. تالیا در پایان سال گذشته باید مشترکان خود را به دومیلیون نفر می‌رساند، اما تاخیر در آغاز فاز دوم توسعه باعث شد تا با روی کار آمدن سیم‌کارت‌‌های اعتباری ایرانسل و اپراتور اول بهترین فرصت تالیا برای جذب مشترکان بیشتر از بین برود.