معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هشدار داد که اگر شرکت صاایران تضمین‌های مورد نظر مخابرات ایران را تامین نکند، از پروژه GPRS ارتباطات سیار کنار گذاشته خواهد شد. غفاریان که در گفت‌وگو با فارس این خبر را اعلام کرده، گفته است: صاایران باید تضمین‌ها و تعهداتی را که شرکت مخابرات ایران از این شرکت درخواست کرده است، ارائه و به آن تمکین کند که هنوز این امر محقق نشده است. رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مهلت صاایران برای تمکین تضمین‌های مورد نظر به پایان رسیده است، تاکید کرد: اگر این شرکت تعهدات مورد نظر همچون تکنولوژی و لیست قیمت را انجام ندهد، نفر دوم مناقصه به عنوان برنده اعلام خواهد شد.

وفا غفاریان که خود از مدیران سابق صاایران بوده است، در حالی به بیان این مطلب پرداخته است که نام این شرکت تا به حال در بیشتر مناقصات کلیدی وزارت ارتباطات به عنوان برنده اعلام شده است.

گفته می‌شود صاایران هنوز نتوانسته است قرارداد بیلینگ شرکت ارتباطات سیار را که به ارزش ۱۴۰میلیارد تومان منعقد شده، به سرانجام برساند. چندی پیش در حالی که برخی از منابع آگاه از اعلام نام این شرکت به عنوان برنده مناقصه GPRS همراه اول خبر داده بودند، بسیاری از کارشناسان بر روند چنین مناقصاتی اعتراض کرده بودند.

جلوگیری از سوءاستفاده سیم‌کارت‌های ایرانسل

مدیر فروش شرکت موبایل پلاس به عنوان یکی از نمایندگان رسمی فروش سیم‌کارت‌های ایرانسل در بازار گفت: برای جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های این اپراتور بهتر است که مسوولان این شرکت، سیم‌کارت‌های مذکور را به صورت غیرفعال در بازار ارائه کنند. مهرداد کیانی به موبنا می‌گوید: با تعدیل قیمت سیم‌کارت‌های ایرانسل و نرخ کم این سیم‌کارت‌ها در بازار برخی از سودجویان از این سیم‌کارت‌های ارزان‌قیمت جهت اعمال منفی مانند کلاهبرداری و مزاحمت‌های تلفنی استفاده می‌کنند.

استفاده از برق خورشیدی برای BTSها

به گفته حسن رضوی، معاون طرح و مهندسی ارتباطات سیار، به دلیل مشکل برق‌رسانی در برخی مناطق، پیشنهاد استفاده از برق خورشیدی برای راه‌اندازی سایت‌های BTS مطرح شده و به صورت آزمایشی تقریبا در سه یا چهار سایت استفاده از این نوع برق در حال راه‌اندازی است.