بررسی‌های موسسه Juniper Research نشان می‌دهد تعداد کاربران خدمات بانکداری همراه تا سال 2017 از مرز یک میلیارد نفر خواهد گذشت.

به گزارش فارس به نقل از تله کامز، تا چند سال آینده ارائه چنین خدماتی به منبعی کلان برای درآمدزایی بانک‌ها مبدل خواهد شد. اگرچه ارائه خدمات بانکداری همراه از اواخر دهه ۹۰ میلادی آغاز شده، اما در آن زمان تنها ژاپنی‌ها بودند که از چنین خدماتی استقبال کردند.
در سال‌های اخیر استقبال از چنین خدماتی بیشتر شده و به عنوان مثال انتظار می‌رود تا سال 2020 یک سوم انگلیسی‌ها از گوشی‌هایشان برای این کار استفاده کنند. همچنین دو سوم بانک‌ها امیدوارند تا سال 2017 همه مشتریانشان به‌نحوی از خدمات بانکداری همراه استفاده کنند. عموم بانک‌ها برای تسهیل دسترسی به چنین خدماتی برنامه‌های همراه رایگانی را ارائه می‌دهند. استفاده از این خدمات بیشتر در میان افراد 18 تا 24 ساله، دارای تحصیلات عالی و در سطح مدیران و سرمایه‌گذاران طرفدار دارد.
البته در این زمینه هم چالش‌ها و موانع جدی وجود دارد. به‌عنوان مثال می‌توان به نگرانی‌های امنیتی و احتمال حملات بدافزاری اشاره کرد. در میان کشورهای در حال توسعه هند از پتانسیل خوبی برای ارائه خدمات بانکداری همراه برخوردار است. ارائه خدمات بانکداری همراه در این کشور از سال ۲۰۰۲ با ارائه خدمات بانکداری پیامکی شروع شد و با توجه به ضریب نفوذ ۲/۷۴ درصدی گوشی‌های همراه در این کشور آینده خوبی برای صنعت بانکداری همراه در هند پیش‌بینی می‌شود.