دوربین محبوب نیکون برای کاربران خانگی

دنیای‌اقتصاد- مدلJ۱ از دوربین‌های محبوب نیکون در بازار داخلی است. این دوربین که از سری دوربین‌های میکرو چهار سوم خانگی با لنز قابل تعویض است به بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و آلیاژ منیزیوم مجهز است و بنابراین با وزن ۳۸۳ گرم سنگین تر از چیزی که به نظر می‌رسد است.

سنسور تصویر استفاده شده درون این دوربین از فرمت CX با ابعاد ۱۳/۲×۸/۸ میلی متر است که تقریبا دو برابر ابعاد سنسوری است که معمولا در دوربین‌های کامپکت استفاده می‌شود. لنز ۱۰-۳۰ میلی‌متری روی این دوربین همانند یک لنز ۲۷-۸۰ میلی متر عمل می‌کند و میدان دید مشابه آن روی یک دوربین فول فریم را ارائه می‌دهد.

این دوربین به یک نمایشگر ۳ اینچی مجهز است که کیفیت بسیار بالایی را در هر شرایطی ارائه می‌دهد.

این دوربین از شوتینگ مودهای کاملا حرفه‌ای P,A,S,M بهره می‌برد. J۱ مجهز به سیستم فوکوس خودکار بسیار سریع هیبریدی است که از فن‌آوری Phase detection وContrast detection استفاده می‌کند. این باعث شده است که در شرایط نوری خوب دوربین از فن‌آوری Phase detection استفاده کند (همان فن‌آوری که در دوربین‌های DSLR استفاده می‌شود) و در شرایط نوری ضعیفContrast detection را به کار گیرد (همان فن‌آوری که در دوربین‌های کامپکت استفاده می‌شود).

بنابراین J۱ یکی از سریع‌ترین و دقیق‌ترین سیستم‌های فوکوس در بین دوربین‌های دیجیتال را دارا است.

این دوربین از دو سیستم شاتر مکانیکی و الکترونیکی هم بهره می‌برد. با شاتر مکانیکی می‌توانید به حداکثر سرعت یک به ۲۵۰ ثانیه دست یابید. همچنین عکاسی با سرعت ۴ فریم بر ثانیه هم مقدور است، اما شاتر الکترونیکی کاملا بی‌سر و صدا عمل می‌کند.

با شاتر الکترونیکی می‌توانید به بیشینه سرعت شاتر یک به۱۶۰۰۰ ثانیه و سرعت عکاسی پیاپی ۶۰ فریم بر ثانیه دست یابید. البته اگر بخواهید با فرمت raw عکاسی کنید این کار فقط به ۳۰ فریم یا ۵/۰ ثانیه محدود می‌شود. این دوربین قابلیت پشتیبانی از فرمت‌های تصویری

SD (Secure Digital), SDHC, and SDXC memory cardsرا نیز دارد.

J۱ همچنین توانایی بسیار خوبی را در ضبط ویدئویی دارد، به طوری که J۱ می‌تواند با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه به ضبط ویدئویی ۱۰۸۰p Full HD بپردازد. کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط J۱ بسیار خوب است.

به طور کلی کیفیت عکس‌های بسیار خوب، عملکردهای بسیار سریع و پاسخگو، قابلیت تنظیم سرعت شاتر الکترونیکی تا یک به۱۶۰۰۰ ثانیه و عکاسی پیاپی ۶۰ فریم بر ثانیه، توانایی ضبط ویدئویی ۱۰۸۰p Full HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، توانایی ضبط ویدئویی با سرعت بسیار بالای ۴۰۰ و ۱۲۰۰ فریم بر ثانیه، تجهیز به سیستم فوکوس خودکار هیبریدی سریع و دقیق و تجهیز به نمایشگر ۳ اینچی از نقاط قوت این دوربین است. این دوربین با قیمتی در حدود ۲ میلیون تومان به بازار داخلی عرضه

شده است.