حافظه فلش یک ترابایتی

دنیای اقتصاد- این روزها اغلب کاربران برای ذخیره حجم زیادی از اطلاعات‌شان در حافظه‌های جانبی به خرید هاردهای اکسترنال رو می‌آورند. حالا اما بد نیست بدانید که شرکت Kingston به تازگی از حافظه فلشی رونمایی کرده است که ظرفیت حافظه ذخیره سازی آن به یک ترابایت می‌رسد. این حافظه فلش منحصر به فرد و جالب با نامDataTraveler HyperX Predator به بازار معرفی شده است و طراحی خاصی دارد که امکان نصب و حمل آن همراه با دسته کلیدها را به کاربرانش می‌دهد.

این حافظه فلش از USB ۰.۳ پشتیبانی می‌کند و به ادعای مسوولان شرکت Kingston سریع‌ترین حافظه جانبی دنیا هم محسوب می‌شود که سرعت خواندن و نوشتن داده‌های آن به ترتیب ۲۴۰ و ۱۶۰ مگا‌بایت در ثانیه است.

حافظه فلش جدید Kingston بدنه‌ای مقاوم و پوششی از آلیاژ روی داشته و با ۵ سال گارانتی ارائه خواهد شد. با این همه اما بد نیست بدانید که این حافظه فلش قیمت نسبتا بالایی دارد و در حال حاضر نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آن در بازار موجود بوده و با قیمت ۱۷۵۰ دلار به فروش می‌رسد. با این اوصاف می‌توان تخمین زد که نسخه یک ترابایتی آن با چه قیمتی روانه بازار می‌شود. با این حال اما شرکت Kingston هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این حافظه فلش جالب خود منتشر نکرده و تنها اعلام کرده است که این محصول جدیدش را در فصل اول امسال به صورت رسمی روانه بازار خواهد کرد.