تبلت 7 اینچی شبیه به نکسوس 7

دنیای اقتصاد- هر چند نمایشگاه CES لاس وگاس به پایان رسیده است، اما شرکت‌های فعال حوزه تکنولوژی همچنان به معرفی و عرضه مدل‌های جدید خودشان ادامه می‌دهند. شرکت Asus هم یکی از این تولید کنندگان است که به تازگی یک تبلت کوچک را وارد این بازار پر رونق کرده است. این تبلت که با نامMeMO Pad به بازار معرفی شده است، در دسته ارزان قیمت‌های این بازار قرار خواهد گرفت. این تبلت قرار است با قیمت ۱۴۹ دلار برای مدل ۸ گیگابایتی با سیستم روی یک چیپ WM۸۹۵۰ شرکتVIA وارد بازار شود.

سیستم روی یک چیپ تبلت جدید ایسوس ساخت شرکت VIA است. این سیستم دارای یک هسته Cortex A۹ با فرکانس یک گیگاهرتزی و کارت گرافیک ARM Mali-۴۰۰ است. تبلت MeMo Pad دارای نمایشگر LCD کوچک ۷ اینچی است که عملکرد ضعیف‌تری نسبت به تبلت پرطرفدار نکسوس ۷ دارد. این نمایشگر تصاویر را با وضوح ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد و زاویه دید آن تا ۱۴۰ درجه هم می‌رسد.

برخلاف نکسوس ۷ تبلت MeMo Pad کارتخوان microSD نداشته و امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی در آن وجود ندارد. بدنه این تبلت شباهت زیادی به نکسوس ۷ دارد. شرکت Asus اعلام کرده است که تبلت جدید MeMo Pad را با سیستم‌عامل آندروید نسخه ۱/۴ و از طریق گوگل پلی ابتدا در آمریکا به فروش خواهد رساند.