ما بیش از کاربران عادی متضرر شده‌ایم

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران معتقد است: در اختلالات اخیر اینترنت شرکت‌های PAP یا ندا و اپراتورها به مراتب بیش از کاربران عادی متضرر شده‌اند و اگر قرار به پرداخت خسارت باشد، لازم است بخش دولتی متولی تامین پهنای باند به این شرکت‌ها نیز خسارت بدهد. داوود زارعیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در زمینه‌ بحث پهنای باند باید به این نکته توجه داشت که تامین این‌ بخش موضوعی است که در اختیار دولت قرار دارد و دولت است که پهنای باند را وارد کرده و آن را در اختیار شرکت‌های ندا قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در این میان هزینه‌های پهنای باند و علاوه بر آن ورود و انتقال آن نیز به واسطه‌ دولت از شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت دریافت می‌شود. در چنین شرایطی اگر زمانی به هر دلیل این پهنای باند وارد نشده و در اختیار شرکت‌ها قرار نگیرد، قاعدتا اگر قرار باشد کسی خسارت بدهد باید بخش دولتی متولی این کار باشد، چرا که در این اختلال شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت نقشی نداشته‌اند.

مدیرکل روابط عمومی مخابرات ایران در ادامه یاد‌آور شد: طی هفته‌های گذشته براساس برخی اظهارات مسوولان شرکت ارتباطات زیرساخت، به دلیل پاره‌ای مشکلات تامین پهنای باند اینترنت از یکی از درگاه‌ها با اختلالاتی همراه شد که در نتیجه این موضوع، اینترنت کشور برای مقطعی با کندی‌ها و مشکلاتی همراه شد و اکنون علت اصلی این اختلالات به این شرکت برمی‌گردد.

او ادامه داد: البته این شرکت توانست با تلاش‌های متعدد پس از مقطعی مشکل را حل کرده و شبکه‌ اینترنت کشور را به حالت عادی باز گرداند، اما با این حال من فکر می‌کنم اگر قرار به پرداخت خسارت باشد، لازم است سازوکاری اندیشیده شود که بخش دولتی متولی به شرکت‌های ارائه‌کننده‌ اینترنت و این شرکت‌ها به مردم خسارت پرداخت کنند.

زارعیان همچنین عنوان کرد: در این میان شرکت مخابرات به دلیل وقفه و اختلالاتی که در دسترسی به اینترنت ایجاد شد، برای کاربران خود تمهیدات ویژه‌ای در نظر می‌گیرد.