دنیای‌اقتصاد- رقابت بین برندها در بازار ماوس، با توجه به رشد قیمت‌ها و عقب‌نشینی برندهای معروف و گران‌قیمت از صحنه رقابت بیشتر از قبل شده است و حالا تولیدکنندگان داخلی و همچنین برندهای عرضه‌کننده محصولات ارزان قیمت در صحنه رقابت با هم زورآزمایی می‌کنند.

فعالان بازار می‌گویند، طی مدت اخیر و به ویژه سه ماه گذشته علاوه بر رشد قیمت با کاهش موجودی در بازار مواجه شده‌ایم که این موضوع بیش از پیش باعث ریزش تقاضا در بازار شده است. به گفته آنها به همین دلیل برندهای معروف و گران قیمت خود را از صحنه رقابت عقب کشیده‌اند.
باشگاه فعالان آی سی تی هم در گزارشی از کاهش محبوبیت و تقاضا برای برندهای گران‌قیمت بازار خبر می‌دهد.


بر اساس این گزارش، در بازار ماوس برند فراسو با کسب 3/41 درصد از سهم محبوبیت در رده نخست محبوب‌های بازار ماوس ایستاده است. سهم محبوبیت ماوس‌های این برند در هفته پنجم خرداد ماه سال‌جاری 2/43 درصد بوده است.
پس از این برند هم A۴TECH با کسب ۶/۱۹ درصد از سهم محبوبیت بازار در رده دوم محبوب‌های بازار ماوس ایستاده است. سهم محبوبیت ماوس‌های این برند در هفته پنجم خردادماه سال‌جاری ۳/۲۱ درصد بوده است. و اما در رده سوم محبوب‌های بازار ماوس برند GENIUS که تا همین یکسال پیش از محبوب‌ترین‌های بازار ماوس بود ایستاده است. سهم محبوبیت ماوس‌های این برند در بازار ۴/۱۹ درصد بوده است که البته بر اساس گزارش این باشگاه این میزان نسبت به خردادماه سال قبل تا حدودی افزایش یافته است.
فعالان بازار می‌گویند، از آنجا که تجهیزات و قطعات کامپیوتری با برند A4TECH در رده گران قیمت‌های بازار هستند، در بازار این کالا با ریزش بیشتر مشتری نسبت به قبل مواجه هستیم. گروهی نیز از رشد شدید تقاضا برای محصولات بدون برند و با نام‌های ناآشنا خبر می‌دهند و می‌گویند، اگر چه در بازار این کالاها نیز با رشد قیمت مواجه شده‌ایم، اما قیمت این محصولات نسبت به نمونه‌هایی با برندهای مطرح ارزان‌تر است و به همین دلیل در بازار این کالا با تقاضای بیشتری مواجه هستیم.