یک لپ‌تاپ محبوب با بدنه فلزی

دنیای‌اقتصاد- مدل Pavilion DV۶-۶C۴۰se از لپ‌تاپ‌های محبوب اچ پی در بازار کامپیوتر است. این لپ‌تاپ دارای ویژگی هایی چون، تجهیز به پردازنده Intel ۲۴۵۰M ۲.۵GHz Core i۵ ۳.۱ GHz، رم شش گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۷۵۰ گیگابایت است.

کارت گرافیک این لپ‌تاپ هم AMD Radeon HD ۷۴۷۰M DDR۵ با ظرفیت حافظه یک گیگابایت تا ۵/۲ گیگابایت است.

از لحاظ ظاهری باید بگوییم که بیشتر قسمت‌های این نوت‌بوک از فلز ساخته شده و قسمت در و استراحت مچ دارای سطحی خش دار برای افزایش اصطکاک هستند.

این نوت بوک به نمایشگر ۶/۱۵ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸ پیکسلی مجهز است. این رزولوشن برای نمایشگرهایی به این اندازه کاملا استاندارد است؛ ولی کیفیت آن از متوسط نمایشگرهای هم‌رده کاملا بالاتراست.

DV۶ نوت‌بوک نسبتا پهن پیکر و سنگینی است؛ به طوری که وزن آن به ۹/۲ کیلوگرم می‌رسد که حتی برای یک نوت‌بوک ۶/۱۵ اینچی هم زیاد است. با این حال تقسیم وزن در مناطق مختلف خیلی خوب صورت گرفته است.

صفحه کلید هم با کلیدهای کاملا بزرگ و با فاصله نسبتا زیاد از یکدیگر ساخته شده است. صفحه کلید از نوع Chiclet یا جزیره‌ای است که هر کلید به صورت مجزا بر روی شاسی قرار گرفته تا کار تایپ کردن با آن آسان‌ترشود.

در مورد پورت‌ها و اتصالات این نوت‌بوک هم باید بگوییم که پورت‌های زیاد و متنوعی روی این نوت‌بوک قرار گرفته‌اند. در لبه‌ سمت چپ دستگاه پورت‌های HDMI و VGA به همراه دو پورت USB و پورت Ethernet دیده می‌شوند. همچنین دو جک هدفون و یک میکروفن هم وجود دارد. در لبه‌ سمت راست نیز دو پورت USB ۲.۰ و درایو نوری دیده می‌شوند. در لبه‌ جلویی، شیار کارت خوان با توانایی پشتیبانی از کارت‌های حافظه‌ SD و MMC دیده می‌شود. در قسمت بالای نمایشگر نیز لنز وب کم HD این نوت‌بوک دیده می‌شود که کیفیت بسیار بالایی در مکالمه‌های تصویری ارائه می‌دهد.

لپ‌تاپ مذکور همچنین به اپتیکال درایوSuperMulti DVD±R/RW with Double Layer Support، بلوتوث، کارتخوان، وب‌کم، شبکه بی‌سیم وایرلس، شبکه LAN، باتری شش سلولی با قابلیت کارکرد ۵/۴ ساعت به طور مداوم و... مجهز است.

به طور کلی ساختار مستحکم و زیبا، موجود بودن در کانفیگ‌های قدرتمند، تجهیز به صفحه نمایش با کیفیت، تجهیز به بلندگوهای قدرتمند و همچنین صفحه کلید مطلوب از نقاط قوت این لپ‌تاپ است.

لپ‌تاپ مذکور که در رنگ مشکی با طرح‌های گوناگون به بازار عرضه شده است، قیمتی در حدود دو میلیون تا دو میلیون و ۳۰ هزار تومان دارد.