نمایشگر انعطاف‌پذیر سامسونگ در CES2013

دنیای اقتصاد- چند روز به شروع بزرگ‌ترین نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر دنیا یعنی CES ۲۰۱۳ زمان باقی نمانده است. نمایشگاهی که در آن غول‌های بزرگ آی‌تی جدیدترین دستاوردها و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

شرکت سامسونگ نیز از جمله شرکت‌هایی است که در کنار معرفی محصولات خود در بخش تلفن‌های هوشمند، تبلت، کامپیوترهای شخصی و... قرار است نمایشگر ۵/۵ اینچ انعطاف پذیر خود را نیز به نمایش بگذارد. به نظر می‌رسد سامسونگ قدم‌های جدی برای رسیدن به تلفن منعطف برداشته است و قصد دارد نمونه‌های اولیه از دستاوردهای خود را در CES معرفی کند.

براساس اعلام بخش نمایشگر سامسونگ، این شرکت قصد دارد نمایشگر انعطاف‌پذیر را در CES به نمایش بگذارد که در آینده در تلفن‌های هوشمند و تلویزیون‌ها به کار گرفته خواهند شد.

به گزارش سایت سی نت، نمایشگر ۵/۵ اینچ انعطاف پذیر سامسونگ دارای رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۶۷ پیکسل در اینچ است. علاوه براین، سامسونگ یک نمایشگر ۵۵ اینچ از همین جنس را نیز معرفی خواهد کرد.

نمایشگرهای انعطاف‌پذیر، دست طراحان را در طراحی محصولات متفاوت باز می‌گذارد و امکان ساخت محصولات منحنی شکل به وجود می‌آید.

سامسونگ پیش از این در نمایشگاه CES ۲۰۱۱ نیز نمایشگر ۵/۴ اینچی منعطف را با رزولوشن WVGA و تراکم ۲۰۰ پیکسل در اینچ به نمایش گذاشته بود. حال با افزایش رزولوشن، سایز و تراکم پیکسل، این نمایشگر منعطف ۵/۵ اینچی، نیازهای تلفن‌های هوشمند امروزی را پوشش می‌دهد.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که در زمینه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر فعالیت کرده است و ال‌جی و نوکیا نیز تلاش‌های مشابهی را در این راستا انجام داده‌اند و نمونه‌های اولیه از تبلت و تلفن‌های هوشمند مجهز به نمایشگر منحنی شکل را به نمایش گذاشته‌اند.