بازار در آستانه رونق است

دنیای‌اقتصاد- اعیادی چون عید نوروز و مناسبت‌هایی که به بهانه آن هدایایی بین مردم رد و بدل می‌شود همیشه روی بازار کالاهای پرمخاطب تاثیرگذار است.

یکی از این بازار‌های پرمخاطب بازار کامپیوتر، تجهیزات دیجیتالی است و به نظر می‌رسد شرکت‌های عرضه کننده و برخی از فروشگاه‌ها درصدد هستند تا با ارائه کالاهای زیبا مخصوصا با رنگ‌های خاص نظیر سرخ هدیه‌ای به کاربران خوش ذوق کامپیوتری دهند.

بر اساس اعلام فعالان بازار و همچنین مشاهدات «دنیای‌اقتصاد» مشخص شده است که طی هفته گذشته برخی از شرکت‌ها مانند لاوان اقدام به برگزاری جشنواره شب یلدا کرده و محصولات زیبا با رنگ‌های جالبی ارائه کرده است.

برخی از فروشندگان نیز در مراکز خرید کالاهایی نظیر هارد اکسترنال، حافظه فلش، قاب‌های یدکی را با رنگ سرخ و با تخفیف‌های جزئی عرضه کرده‌اند.

به گفته آنها طی یک هفته گذشته تقاضا در حد مطلوبی بوده است و کالاهایی نظیر قاب‌های یدکی موبایل و تبلت و همچنین حافظه‌های فلش با طراحی‌های خاص فروش خوبی داشته‌اند.

احمدی یکی از فعالان بازار هم از رونق در بازار موس و وب‌کم با طراحی‌های خاص در بازار خبر داد و گفت: از حدود یک هفته قبل بازار این کالاها گرم شده است و ما کالاهایی را که طی هشت ماه اخیر مشتری نداشتند حالا به راحتی به فروش می‌رسانیم. وی همچنین افزود: به نظر می‌رسد بازار از اکنون تا سال جدید رونقی نسبی را به خود ببیند. چراکه از هفته‌های آینده خرید‌های شب عید هم آرام آرام شروع می‌شود و تعداد محدودی از شرکت‌های دولتی و همچنین خصوصی هم برای ارتقای سیستم یا خرید سیستم‌های جدید اقدام می‌کنند.

این فعال بازار افزود: اگر چه موجودی محصولاتی نظیر لپ‌تاپ و برخی از قطعات کامپیوتری در بازار در حد ناچیزی است، اما برخی از شرکت‌ها در حال ورود کالاهای جدید به بازار هستند و ما به بازار شب عید امید بسیاری داریم.

این فعال بازار در رابطه با تغییرات قیمت با توجه به افزایش قیمت گفت: فعلا که تغییری در روند قیمت‌ها مشاهده نشده است، اما به احتمال زیاد در ماه در پی رشد بیشتر تقاضا و کاهش موجودی با رشد قیمت‌ها مواجه خواهیم بود. البته همه چیز به نرخ دلار آزاد و شرایط بازار بستگی دارد!