ساخت دستکشی ویژه صفحات لمسی

یک طراح هلندی با ترکیب فناوری و پوشاک دستکش‌های چرمی را تولید کرده که با هر صفحه لمسی کار می‌کند و کاربر می‌تواند با پوشیدن آن علاوه بر حفظ گرمای دستانش به سادگی پیامک بنویسد. استفاده از صفحه لمسی در زمستان یکی از ویژگی‌های آزاردهنده فناوری لمسی است، چرا که این صفحات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تنها در اثر تماس با انگشت بدون هیچ پوششی کار می‌کنند. درحال حاضر دستکش‌هایی وجود دارند که با صفحه لمسی سازگاری دارند تا هنگام استفاده طولانی‌مدت از اینترنت تلفن‌های همراه یا هنگام نوشتن دستانتان منجمد نشود، اما ظاهر بسیاری از این دستکش‌ها پشمی و غیرجذاب است. یک طراح هلندی که با برند موجود کار می‌کند دستکش‌هایی برای تلفن‌های همراه طراحی کرده است که از جنس چرم بوده و دیگر نیازی نیست که بین یک دستکش شیک و یخ زدن انگشتان دست هنگام نوشتن پیام متنی یکی را انتخاب کنید.

این دستکش‌ها که براساس اظهارات سازنده آن با هر صفحه لمسی کار می‌کنند از ادغام نانوفناوری در چرم استفاده کرده تا این چرم از همان ویژگی‌های رسانایی برخوردار باشد که پوست انسان از آن برخوردار است. شرکت سازنده هیچ جزئیاتی را درباره چیستی این فناوری منتشر نکرده، اما اظهار کرده است که این دستکش‌ها از بهترین پارچه چرمی ساخته شده و با تمام انواع صفحات لمسی سازگار است. این چرم بافت مناسب و نرم خود را حفظ کرده، ضدآب و باد است و دارای ویژگی ضدمیکروبی نیز هست.نانوفناوری در تمام سطح این دستکش گسترش یافته است، بنابراین هرقسمتی از آن می‌تواند با سطح صفحه لمسی تماس داشته باشد.

طراح همچنین یک بند برای تنگ کردن قسمت مچ دستکش در نظرگرفته است که می‌توان آن را برحسب مچ دست تنگ و گشاد کرد. این دستکش چرمی در سایزهای مختلف۵/۷، ۸، ۵/۸ و ۹ ارائه شده و قیمت درنظر گرفته برای آن نیز به هیچ وجه ارزان نیست. شرکت سازنده قیمت ۷۴/۱۶۹ دلاری برای این دستکش‌های صفحات لمسی درنظر گرفته است. نسخه بافتنی این دستکش صفحات لمسی در سه رنگ مختلف با قیمت ۳۹ دلار عرضه می‌شود.