بیشترین تقاضا برای گوشی‌های نوکیا در میانگین قیمت ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی صورت می‌گیرد و سایر گوشی‌های این برند فنلاندی که قیمت بالاتری دارند، به صورت محدود خرید و فروش می‌شوند. بیشترین تقاضا برای این گوشی‌های فنلاندی برای مدل‌های ارزان قیمت این برند از جمله X۱-۰۱ ، ۱۱۰ ، ۱۰۱ ، ۱۲۸۰ ، ۲۰۲ ، C۲-۰۱ صورت می‌گیرد.

گوشی X۱-۰۱ نوکیا که با خرید بالای مشتریان روبه‌رو شده دارای امکاناتی نظیر صفحه نمایش ۸/۱ اینچی، منوی ساده سری ۳۰، قابلیت پنج دفترچه تلفن جداگانه، پخش MP۳ با کلیدهای اختصاصی موسیقی، بلندگوی قوی، محل کارت حافظه MicroSD تا ۱۶GB با امکان جابه‌جایی در زمان روشن بودن گوشی، رادیو FM استریو، سوکت صوتی ۵/۳ میلی‌متری، نگهداری شارژ در حالت آماده به کار تا ۴۳ روز و مکالمه مداوم تا ۱۳ روز و چراغ قوه است.

نوکیا X۱-۰۱ دو سیم‌کارت را زیر قاب‌های رنگی خود نگه می‌دارد که هر دوی آنها به‌طور همزمان فعال هستند. گوشی ۱۱۰ این برند که از امکانات ساده‌ای برخوردار است بیشتر جهت مکالمه ساده تلفنی به کار می‌رود. این گوشی دارای قابلیت‌های فنی همچون صفحه نمایش ۸/۱ اینچی، ارتقای حافظه داخلی توسط مموری کارت تا ۳۲ گیگابایت و دوربین VGA است.

از گوشی‌های بالای ۲۰۰ هزار تومانی این برند که با تقاضای کاربران این کالا روبه‌رو شده‌اند نیز می‌توان به X۲-۰۲ ، ۳۰۸ و ۵۰۰ این برند اشاره کرد. تقاضا برای نمونه‌های ارزان قیمت این برند در حالی صورت می‌گیرد که گوشی‌های گران قیمت و بالای ۵۰۰ هزار تومانی نوکیا با تقاضای چندانی از سوی مشتریان روبه‌رو نیستند.

در حالی که گوشی‌های هوشمند سونی در صدر پرفروش‌های این کالای ارتباطی قرار دارند اما ارزان قیمت‌های این برند با تقاضای چندانی روبه‌رو نیستند.

به گفته فعالان بازار تلفن همراه، گوشی‌های ارزان‌قیمت سونی تنوع زیادی در بازار ندارد و از سوی دیگر اگرچه گوشی‌های پیشرفته این برند از قیمت بالایی برخوردارند، اما این رده از گوشی‌های سونی با استقبال خوبی از سوی کاربران تهرانی برخوردار شده، تا آنجا که دستگاه‌هایی که قیمتی بالاتر از یک میلیون تومان دارند طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. این در حالی است که هم اکنون عرضه گوشی ارزان قیمت زیر ۲۰۰هزار تومانی از سونی در بازار به ندرت صورت می‌گیرد به همین دلیل نیز مشتریان این کالای ارتباطی به خرید سایر گوشی‌های ارزان قیمت موجود در بازار می‌پردازند. از گوشی‌های زیر ۲۰۰ هزار تومانی سونی در بازار می‌توان به دو مدل‌ cedar و M۶۰۰ اشاره کرد.