صفحه کلید لمسی قابل شست‌و‌شو و ضد ضربه چکش

گروهی از مبتکران صفحه کلید نازک و انعطاف‎پذیر جدیدی با نام Qii را طراحی کرده‌اند که به طور بی‌سیم به ابزار هوشمند متصل می‌شود و در محفظه‌ قابل حملی که می‌تواند در جیب قرار بگیرد، تا می‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این صفحه‌ کلید هنگام عدم استفاده از آن به بزرگی سکه بوده اما به هنگام بیرون آوردن از محفظه می‌تواند به راحتی به اندازه یک نوار شده و تقریبا روی هر نوع سطحی قرار داده شود.

این دستگاه از طریق بلوتوث و به کمک یک برنامه مکاتبه کننده به ابزار هوشمند متصل می‌شود. صفحه‌ کلید جدید از نوع کامل یا QWERTY بوده و همچنین مجهز به یک سطح برای تایپ لمسی آسان و دارای پوشش ضد اثر انگشت است که می‌تواند با آب و صابون شست‌وشو داده شود.

نتیجه این تلاش ابداع یک فیلم شفاف بود که می‌توانست برای کشف نیرو و حالت انگشت لمس کننده برنامه ریزی شود. انعطاف‌پذیری این فیلم و اعمال آن به فناوری ارائه شده به طور حیرت‌آوری مقاومت‌پذیری صفحه کلید جدید را افزایش می‌دهد.

به این دلیل که در این تکنولوژی تمامی قطعات الکترونیکی به طور مسطح چاپ شده‌ و همچنین از آب و مواد ضد میکروب ساخته شده‌اند، صفحه کلید می‌تواند از مایعات ریخته شده روی آن و حتی ضربه چکش مصون بماند. قطعات الکترونیکی Qii می‌توانند در درون یک پلاستیک قابل خم شدن تعبیه شوند، اما در آینده بخش‌های الکترونیکی مشابه خواهند توانست روی تقریبا هر ماده‌ای حتی کاغذ چاپ شوند.

به این دلیل که ابداع جدید کاملا قابل برنامه‌ریزی است، برنامه‌های متفاوت می‌توانند کاربردهای بسیار مختلفی را برای نانوماده مزبور به کار رفته در ساخت آن جدای از صفحه‌کلید QWERTY به دنبال داشته باشند. گفته می‌شود این محصول اکتبر سال ۲۰۱۳ عرضه می‌شود.