معاون عملیات مناطق همراه اول، فرآیند عملیات نوسازی شبکه اپراتور اول را تشریح کرد. سیدحسن رضوی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ایرانتله کام ۲۰۱۲ در جمع خبرنگاران گفت: برای مدیریت و نظارت بهتر بر شبکه، کل کشور به ۵ منطقه «شمال شرق»، «مرکزی»، «غرب»، «جنوب» و «تهران و کرج» تقسیم‌بندی شده است که سعی شده همه خدمات به‌صورت یکسان در کشور ارائه شود. رضوی با بیان اینکه برای ارائه سرویس‌های نوین نیازمند نوسازی شبکه هستیم، افزود: در بخش Core شبکه، بیشتر مناطق کشور و در بخش رادیویی ۷ استان به‌صورت کامل نوسازی شده و نوسازی ۱۰ استان نیز در حال اتمام است.

وی اظهار کرد: در صورت نوسازی شبکه همراه اول، شبکه قدیمی به یک شبکه کارآ تبدیل شده و برای ارائه نسل‌های بعدی و جدیدتر مهیا می‌شود.

همچنین همراه اول قادر خواهد بود سرویس‌های متنوع تری به مشترکین خود ارائه دهد.

رضوی افزود: در نتیجه نوسازی شبکه، هم کیفیت خدمات و مکالمات بهبود می‌یابد و هم بهره‌وری و صرفه‌جویی بیشتری در استفاده از لینک و برق صورت می‌گیرد. در برنامه نوسازی شبکه، مناطق آزاد تجاری از جمله کیش و قشم در اولویت قرار دارند. رضوی درباره چگونگی عملیات نوسازی در استان‌ها نیز اظهار کرد: در استان‌های توانمند، عملیات نوسازی توسط نیروهای خود استان و در استان‌های دیگر توسط پیمانکاران بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افت کیفیت شبکه GPRS در شهرهای بزرگ گفت: از آنجا که بار ترافیکی در شهرهای بزرگ از جمله تهران زیاد است، طبیعی است که در مواقعی کیفیت GPRS کم شود، ولی در شهرهای کوچک و جاده‌ها به‌علت کمی ترافیک، کیفیت بالاتر است.