رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران از تمدید مجدد قرارداد شبکه پیمانکاری سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا برای مدت 10 سال خبر داد.

سیدمصطفی سیدهاشمی گفت: با توجه به تغییر مالکیت در پروژه تالیا و مدت زمان کمتر از ۳ سال به پایان اعتبار قرارداد این پیمانکار، هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران به تمدید ۱۰ ساله این قرارداد تصمیم گرفت تا این اپراتور مجددا احیا شود.
او از برنامه‌های جدید برای توسعه و تغییرات چشمگیر در پروژه سیم‌کارت‌های اعتباری تالیا خبر داد و تاکید کرد که اعتبار را دوباره به مشترکان تالیا باز می‌گردانیم. وی با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 6 میلیون سیم‌کارت اعتباری از شبکه تالیا واگذار خواهد شد، اضافه کرد: مالکان جدید اپراتور اعتباری تالیا تمامی تلاش خود را برای احیای دوباره این شبکه و رقابت با اپراتورهای فعلی کشور به کار خواهند بست.
رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران درباره اینکه براساس برآوردهای مالی صورت گرفته پروژه تالیا بعد از خصوصی‌سازی مخابرات ۴۰ میلیارد تومان به مخابرات ضرر مالی وارد کرده است، تصریح کرد: تمامی تلاش مخابرات این است که زیان دهی این پروژه را به صفر رسانده و از آن کسب درآمد کند، براین اساس تصمیم به تمدید ۱۰ ساله این قرارداد گرفته شد.
بنا بر اعلام ستاد خبری گروه شرکت‌های مخابرات در سیزدهمین نمایشگاه تله‌کام وی گفت: بازار سیم کارت ایران هنوز اشباع نیست و با وجودی که ضریب نفوذ موبایل 92 درصد است، اما این تکنولوژی قابلیت آن را دارد که ضریب نفوذ آن به بیش از 150 درصد در میان مردم برسد براین اساس برای تالیا هنوز فرصت فعالیت وجود دارد.