در حالی که به ماه‌های پایانی سال 2012 نزدیک می‌شویم، مجله کاستمر ریپورتس اقدام به انتشار فهرستی از 10 محصول الکترونیکی کرده که در طول سال جاری براساس عملکرد و نوآوری برتر شناخته شده‌اند.

به گزارش مهر، این مجله برای انتشار نسخه سالانه خود در ماه سپتامبر به آزمایش بیش از ۶۰۰ تلفن هوشمند، تبلت، تلویزیون پرداخته است. این شماره دربرگیرنده ۳۰ صفحه از محصولات الکترونیکی و دیدگاه و نظرات درباره آنها خواهد بود، این ۳۰ صفحه، ۶۰۰ دستگاه الکترونیکی برتر از تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند، سخت‌افزار خواندن کتاب الکترونیکی، چاپگر، دوربین دیجیتالی، دوربین فیلمبرداری، هدفون، دستگاه‌های پخش Blu-ray و سیستم‌های سینمای خانگی است.
برخی از نام‌های آشنا فهرست 10 محصول برتر این مجله را تشکیل داده‌اند، اما در این میان 2 نام کمتر شناخته شده Sonos و Vizio نیز به چشم می‌خورند که محصولات برتری را از نظر عملکرد و نوآوری ارائه کرده‌اند.
۱- گلکس نت ۱/۱۰سامسونگ
گلگسی نت سامسونگ با صفحه نمایش 10 اینچی دارای قابلیت‌هایی است که هیچ تبلت دیگری، حتی آی‌پد اپل هم از آن برخوردار نیست. این تبلت از نظر کاربران عملکرد عالی دارد. عمر باتری آن با آی‌پد برابری کرده، اما دارای محفظه کارت حافظه است که در آی‌پد اپل وجود ندارد.

۲- دوربین کولپیکس
S800c نیکون
این محصول هوشمندترین دوربین جهان لقب گرفته است. این دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت WiFi نخستین دوربینی است که از سیستم عامل آندروید برخوردار بود و برنامه‌های اجرایی برای آن طراحی شده است.
این برنامه‌های اجرایی کاربران را قادر می‌سازد تا یک تصویر را به سرعت و به سادگی ویرایش کرده و آن را در اینترنت قرار دهند، حتی می‌توان برای تصاویری که قرار است در اینترنت آپلود شود موسیقی نیز در نظر گرفت.
۳- تلویزیون سینما واید مدل XVT۳D ویزیو
این تلویزیون فوق عریض برای سینمادوستانی است که می‌خواهند فیلم را روی صفحه 21:9 تماشا کنند که تقلید کوچک‌تری از صفحه سالن‌های سینما است. به‌آن معنا که عریض ترین فرمت‌های فیلم‌ها نیز در این صفحه بدون نوارهای سیاهی که در سایر تلویزیون‌ها مشاهده می‌شود، قابل نمایش است. این تلویزیون دارای تصویر عالی HD بوده است و عملکرد سه بعدی آن مناسب است البته نمی‌توان گفت که این قابلیت آن درمیان سایر گزینه‌ها بهترین حالت را دارد.
۴- Iphone ۵ اپل
آخرین تلفن شرکت اپل یکی از بهترین‌ها است؛ چرا که این تلفن برپایه قدرت ورژن قبلی خود ساخته شده به علاوه اینکه ویژگی‌های جدیدی را نیز در برگرفته است. این تلفن دارای صفحه بزرگ‌تر و شفاف‌تر بوده، ظاهر باریک‌تر از قبل، دسترسی به 4G داشته و نقش Siri در آن افزایش یافته است. آی‌فون 5 همچنین دارای بهترین دوربینی است که تاکنون در یک تلفن وجود داشته است.
۵- Galaxy SIII سامسونگ
این تلفن آندرویدی که اپل نتوانست برای مقابله با آن راهکاری بیندیشد دارای صفحه نمایشی بزرگ‌تر از آی‌فون 5 است و ویژگی‌های آن در تلفن محبوب اپل یافت نمی‌شود. در این تلفن می‌توان علاوه بر تماشای ویدئو اقدام به انجام کارهای دیگری روی صفحه کرد. صفحه نمایش آن نیز تا زمانی که چشمتان را به آن دوخته‌اید خاموش نمی‌شود. ویژگی‌های مبتکرانه و ابزارهای مبتنی بر حسگر برای کار با شبکه‌های اجتماعی بسیار تاثیرگذار هستند.
۶- تلویزیون ویرا
TC-P55VT50 پاناسونیک
این تلویزیون ۵۵ اینچی پلاسما دارای قیمت بسیار گزافی است، اما می‌توان گفت این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون‌هایی است که تاکنون مورد آزمایش این مجله قرار گرفته است. رنگ‌های عمیق و غنی این تلویزیون در ارائه کیفیت تصویری عالی نقش مهمی بازی می‌کند. این تلویزیون دارای زاویه دیدهای نامحدود است و عملکرد تصاویر سه‌بعدی و صدایی آن بسیار خوب ارزیابی شده است.
این تلویزیون پاناسونیک دارای ویژگی‌های مدرن از جمله مرورگر کامل وب، WiFi داخلی و تاچ پد است که جست‌وجو در اینترنت برای پخش ویدئوهای آنلاین را تسهیل کرده است.
۷- کیندل فایر HD هفت اینچی آمازون
این تبلت را به قیمتش یکی از بهترین تبلت‌ها دانسته است، اما کارشناسان در این زمینه یادآور شده‌اند که تبلت‌های بارنز و نوبل نوک و همچنین آی‌پد مینی را می‌توان رقیب خوبی برای کیندل فایر آمازون در نظر گرفت. کارشناسان اعتقاد دارند که تماشای ویدئو روی صفحه نمایش HD این دستگاه عالی و صفحه آن حتی در نور کاملا روشن روز قابل خواندن است.
این تبلت می‌تواند انتخاب خوبی برای طرفداران آمازون به ویژه افرادی که در آمازون پرایم عضو هستند باشد تا بتوانند از کتاب‌های قرضی مجانی، فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی استفاده کنند.
8- سایبر شات
RX۱۰۰ سونی
این دوربین سبک وزن دارای ویژگی‌های بسیار متعددی است، این دوربین با تصاویر 20 مگاپیکسلی 255 گرم وزن دارد و دارای یک حسگر بزرگ و لنزهای باکیفیت است که تصاویر فوق‌العاده‌ای می‌گیرد.
این دوربین دکمه‌ها را به صورت بسیار ماهرانه در بدنه دوربین جاساز کرده و دارای یک سیستم منو پیچیده است.
9- سینما خانگی
HT-E۶۷۳۰W سامسونگ
ترکیب قدیمی و جدید در این سیستم 1/7- کاناله سامسونگ به خوبی در کنار هم قرار گرفته است. این محصول دربرگیرنده لامپ‌های خلأ قدیمی و آمپر دیجیتال است که صدایی عالی تولید می‌کند و در میان تمام سیستم‌های سینما خانگی که تاکنون آزمایش شده این مساله نادر بوده است.این محصول با یک پخش‌کننده بلوری که از قابلیت پخش سه‌بعدی نیز برخوردار است، آمپلی‌فایرهای بدون سیم برای بلندگوهای اطراف WiFi و رابط متصل به آی‌پد و همچنین سکوی تلویزیون هوشمند همراه شده است.
۱۰- سونوس پلی: ۳
سیستم استریو کامپکت که محصولی متداول است، اما این محصول از دیدگاه کارشناسان دستگاهی است که با استفاده از آن می توان از موسیقی در سرتاسرخانه لذت برد. اگر این دستگاه را با یک آداپتور سونوس بریج همراه کنیم می‌توانید به طور وایرلس به ایستگاه‌های رادیویی اینترنتی دسترسی داشته باشید و با استفاده از شبکه WiFi، می‌توانید فایل‌های موسیقی را از طریق شبکه از رایانه خود انتخاب کنید.
با انتخاب یک بلندگو می‌توانید کیفیت خوب صدا داشته باشید، اگر دو بلندگو در یک اتاق داشته باشید می‌توانید کیفیت صدای عالی داشته باشید که حتی می‌تواند با سیستم سینمای خانگی برابری کند.